A Youtube most azt találta ki bevételeinek növelése érdekében, hogy oldalát olyan linkekkel látja el, amik közvetlenül online boltokba viszik a felhasználót. Főleg zenéket és videójátékokat lehet majd így megvásárolni, ikon visz az Apple iTunes boltjába vagy az Amazonra is. Ez a lehetőség egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, de tervezik a terjeszkedést. A Youtube-ot tulajdonló, eddig főleg szöveges hirdetésekből élő Google így próbálja növelni bevételeit az oldalra kitett hirdetéseken túl. A Google blogjáról származó információk szerint már tesztelik azt a lehetőséget, hogy a videókban is elhelyezzenek hirdetéseket.
A Google két éve vette meg a világ legnagyobb látogatottságú videómegosztó oldalát 1,65 milliárd dollárért. A pénzt viszont úgy próbálják visszafolyatni, hogy a júzereket ne ijesszék el túl agresszív reklámokkal. Az úgynevezett "click-to-buy" linkeket diszkréten helyezték el videó alatti control panelbe, és olyan oldalakra viszik az érdeklődőt, ahol a videóban látható tartalomhoz kötődő könyveket, zenéket vagy játékokat vásárolhat. Az első reklámokat az EMI kiadó számai, és az Electronic Art Spore nevű játékáról szóló klipek alatt láthatjuk.