A YouTube állítólag még szeptemberben tett ígéretet a szórakoztatóipari cégeknek arra, hogy év végére elkészül azzal a szoftverrel, melynek segítségével könnyebben lenyomozhatóak lennének a szolgáltatásba feltöltött szerzőjogot sértő videók.
A The Australian című lap értesülései szerint a szoftvert már tesztelik, de az indulásról egyelőre nincs információ. Az újságnak nyilatkozó Mike McGuire, a Gartner médiaelemzője szerint a médiaipari cégek kevés megértést fognak tanúsítani a késlekedés kapcsán. Az elemző szerint ha a technológia bevezetése tovább késlekedik, megtörténhet, hogy a médiacégek felülvizsgálják korábbi álláspontjukat, miszerint az ignorálás helyett inkább a megállapodás lehetőségeit keresik az olyan népszerű videómegosztó szolgáltatásokkal, mint amilyen a YouTube.
Sőt, az is elképzelhető, hogy ha a szerzőjogot sértő tartalmak felkutatását ígérő technológia nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, a szórakoztatóipari vállalatok újabb perekkel kívánják majd megvédeni saját érdekeiket.
Mint emlékezetes, a Universal Music tavaly nyáron még jogi lépésekkel fenyegette a YouTube-ot, ám később, mikor szóba került a szerzőjogot sértő videók kiemelésére képes technológia, a zeneipari nagyvállalat inkább a partneri megállapodás lehetőségeit kezdte keresni a videómegosztó szolgáltatással.
Később a Google felvásárolta a YouTube-ot, így immár az ő felelősségük és problémájuk is, hogy sikerül-e mindenki számára megfelelő partneri megállapodásokat aláírni a szórakoztatóipari cégekkel. Persze az is kérdés marad, hogy ha a Universal, a Warner és a többi nagy médiavállalat minden kívánsága teljesül, nem torzul-e annyira a YouTube profilja, hogy a netezők - akikre az ilyen közösségi szolgáltatások támaszkodnak - ne kezdenének elvándorolni egy másik hasonló videómegosztó szájtra.