Szórakozást exportálunk Barcelonába
Február végén hűvös légáramlatok és zord öltönyösök terítik be Barcelonát, de a város éjszakai élete pezsgőbbé válik. A magyar cégek is ráéreztek a mediterrán ritmusra, és csupa szórakoztató dolgot vittek az idei mobilkongresszusra, az MWC 2013-ra. Akit nem érdekel a mobiltechnológia, azt mindjárt át is irányítjuk egy videoklipre, ami Haraszti Zsolt alkotása, a rendezvény egyik eseményén mutatnak be, és a Mobile World Centre állandó kiállításán sokáig megtekinthető lesz.
Természetesen magyar műszaki fejlesztések is fellépnek a mobilipar éves eseményén, mint például a 3G Multimédia Kft. zenei technológiája, amit öt nemzetközi mobilszolgáltató vett fel a kínálatába. Ez úgynevezett fehércímkés megoldás, tehát mindegyik szolgáltató (KCell, Mobily, Magyar Telekom, Umniah és Zain) saját márkanevén futtatja. A számítógépen, mobilon és okostévén futó zenei platform idén költségcsökkentő megoldást és vásárlási kedvet növelő újításokkal próbál újabb ügyfeleket szerezni.
A japán piacon is sok tapasztalatot szerzett IT Ware is a könnyedebb témák felé fordult a korábbi években bemutatott számlázási rendszerek felől. 2013 újdonsága a cégnél az Eventware programajánló mobilalkalmazás, ami tulajdonképpen egy keretrendszer: a tévé- és moziműsorok mellett koncertajánlók, vagy akár szakmai konferenciák programja is eljuttatható a célközönséghez.
Chillout
Aki pedig eleget szórakozott, a magyar standnál rögtön lehűtheti magát a BHE Bonn Hungary passzív berendezéseivel és jelismétlőivel. Ezek cseppet sem szórakoztató, viszont rendkívül exportképes termékek, amiket a világ harminc országában alkalmaznak.
A magyar cégek barcelonai megjelenését Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) is segíti, egyebek mellett üzletember találkozók szervezésével, magyarországi lehetőségek bemutatásával.