Sosem lesz már kész a Duke Nukem Forever
Futótűzként terjedt el a neten a hír a texasi 3DRealms játékfejlesztő stúdió bezárásáról, miután a Shacknews videojátékos híroldal belső forrásokra hivatkozva megírta, hogy elfogyott a pénz a Duke Nukem játékok fejlesztőjénél. A hírt a 3DRealms testvérstúdiójától, az Apogee-től kiszivárgott levél támasztotta még alá (ebben a saját kiadóját próbálja a cég megnyugtatni, hogy az ő helyzetüket semmiben nem befolyásolja a 3DRealmsnél kialakult szituáció), majd egy fórumbejegyzésben a cég webmestere, Joe Siegler erősítette meg, hogy valóban lehúzzák a rolót.
A 3DRealms a kilencvenes évek egyik meghatározó játékfejlesztő csapata volt, az ő nevükhöz fűződik a shareware modell bevezetése (a játék első néhány pályája ingyenes, a továbbiakat direktben a fejlesztőtől lehet megvenni pár dollárért), illetve az óriási sikert aratott Duke Nukem 3D című akciójáték. Az elmúlt 12 évben ennek folytatásán, a Duke Nukem Foreveren dolgoztak, ami az extrém hosszú fejlesztési idő (3-4 évnél tovább a legnagyobb szuperprodukciók sem szoktak készülni), és a játékot övező titkolózás miatt hamar a játékosok vicceinek céltáblájává vált.
A játék első előzetesét 1998-ban mutatták be, és onnantól fogva 1-2 évente bedobtak a rajongók közé pár új képet, vagy egy hírt, hogy már majdnem kész van. Közben a cég producerkedéssel, más fejlesztők játékainak menedzselésével tartotta fenn magát. A leghíresebb ilyen a mátrixos időlassításokkal operáló Max Payne volt, amit egy finn csapat készített, a 3DRealms menedzselt, majd a név jogait tízmillió dollárért adta tovább, amikor siker lett a játék.
A Duke fejlesztést többször abbahagyták, és a nulláról kezdték újra, ahogy a hardverek fejlődése, és az internet elterjedése elavulttá tette a grafikát és a játékmenetet is. A projektet teljes egészében maga a fejlesztő finanszírozta, ami ritkaság a játékiparban. Így érték el, hogy a kiadó ne szóljon bele a játék tartalmába, és a megjelenés időpontjába. 2009 elejére azonban elfogyott a pénz, és 12 év után végleg befejeződött Duke története. Vagy nem – a név, és a hozzá kötődő legenda ugyanis annyira ismert, és olyan marketingereje van, hogy elképzelhető, hogy egy másik csapat átveszi a munka folytatását.