Új, titkos Duke Nukem játékra derült fény
Május elején jelentette be a texasi 3Drealms játékfejlesztő stúdió, hogy elfogyott a pénzük, és új befektető híján kénytelenek bezárni a boltot, végleg abbahagyva a 12 éve készülő, a játékosok között állandó viccek célpontjává vált Duke Nukem Forever fejlesztését. A játék terjesztési jogait birtokló Take Two kiadó ezek után beperelte a fejlesztőcsapatot, arra hivatkozva, hogy egy 12 millió dolláros szerződést szegtek meg azzal, hogy nem fejezik be a játékot. A GamePolitics oldal megszerezte a vádiratot és a fejlesztők ügyvédeinek válaszát, amiből újabb részletek derülnek ki az ügyről (a teljes dokumentum innen tölthető le).
A legnagyobb meglepetés, hogy kiderült, a Forever mellett létezett még egy szupertitkos Duke Nukem játék, a Duke Begins, ami a címéből ítélve a címszereplő szuperhőssé válásáról szólt volna. Ezt a játékot 2007-ben kezdték el fejleszteni, és 2010-ben jelent volna meg a tervek szerint. A 3Drealms 2,5 millió dollár előleget kapott a munkáért, és többek között ennek a pénznek a sorsáról is szól a mostani pereskedés. További hatmilliót kért a fejlesztő a Duke Nukem Forever Xbox360-verziójáért, amit hosszas alkudozás után végül nem kaptak meg – ez volt az a pont 2009 áprilisában, ahol végleg elfogyott 3DRealms pénze (a pletykák szerint húszmilliót tettek saját zsebből a 12 évnyi fejlesztésbe). Legalábbis ezt mondják ők, a kiadó vádjai szerint offshore bankszámlákra menekítették ki a cég összes pénzét, amikor látták, hogy a játékot képtelenek olyan színvonalon megcsinálni, amit a közönség elvárna.
Minden további részlet roppant homályos, a fejlesztő és a kiadó is úgy gondolja, hogy őt illeti meg a Duke Nukem név, a játék eddig elkészült részei, a forráskód, a filmváltozat (ami iránt állítólag nagy az érdeklődés Hollywoodból) jogai, a kiadás, a terjesztés jogai. Ráadásul a 3DRealms tulajdonosai szerint attól, hogy a munkatársak nagy részét szélnek eresztették, az élet még nem állt meg, a cég létezik, a munka a Duke Nukem Foreveren bármikor folytatódhat.
Egyelőre nincs hír arról, mikor jut el bírósági tárgyalásig az ügy, de Scott Miller, a fejlesztőcég egyik vezetője legalább egy éves pereskedést jósol.