A nagy pécégyártók közül először a Sonyval sikerült megállapodia a Google-nek, hogy ezentúl a Chrome legyen az alapértelmezett böngésző a cég notebookjain és asztali gépein. Bár a Sony ezen a piacon nem számít igazi nagy halnak, mint a HP vagy a Dell, az üzlet azt jelzi, hogy a Google újabb fronton lendül támadásba, hogy a böngészőjének felhasználói bázisát növelje.
Az első születésnapját ünneplő Chrome a Net Applications elemzőcég adatai szerint 2,5 százalékos részesedéssel bír a piac kétharmadát uraló Internet Explorer, a 22 százalékos Firefox, és a 4 százalékon álló Safari mögött. Az Explorer legnagyobb erőssége, hogy rengeteg gépen alapértelmezett böngésző a Windowsban, és a júzerek nagy része sosem veszi a fáradságot, és az igényét sem érzi, hogy letöltsön, feltelepítsen, és átszokjon egy másik böngészőre. A Google most ezt a felhasználói kört célozza meg, és a Sony után a többi nagy pécégyártóval is tárgyalásokba kezd hasonló üzletekről.
Az online pletykák szerint ez a megegyezés akár az előszele is lehet a Google operációs rendszere, a Chrome OS térhódításának, amit hasonló megegyezésekkel lehet majd alapvetően elterjeszteni – egy operációs rendszert ugyanis még annál is kisebb eséllyel cserél le magától az átlag felhasználó, mint a böngészőjét.