Az Ohiói Állami Egyetem Statisztikai Konzultációs Központjának kutatói olyan számítógépes modell dolgoztak ki, mellyel sikeresen tudják meghatározni a balesetveszélyes területeket egy adott időszakban. A rendőrséggel együttműködve első lépésben létrehoztak egy adatbázist, melyben a korábbi évek összes balesetének előfordulási helyét, idejét, az aktuális időjárási körülményeket, az autó sebességét, a baleset okát, a vezető esetleges alkoholos befolyásoltságát, stb. rögzítették. Ezt az adathalmazat dolgozták fel a SAS nevű adatbányász alkalmazással.
A feldolgozás eredményeképp egy olyan modellt alkottak, mely minden időpontban az állam minden útszakaszára pontos előrejelzéseket képes tenni a baleseti veszélyeztetettséget illetően. A rendszer a Google Earth-re épített hibrid alkalmazásban (mash-up) színekkel jelzi, hol vannak azok az útszakaszok, ahol valószínűbbek a karambolok. Egyrészt a kutatók szeretnének a rendőrség segítségére lenni a megfelelő útszakaszok hatékonyabb ellenőrzésében, másrészt valós időben követve a baleset-előrejelzést az autósok el tudják kerülni a veszélyes területeket.
Christopher Holloman és munkatársai további fejlesztések során elsősorban arra szeretnének koncentrálni, hogy a baleseti típusokat: ittas vezetés, gyorshajtás, stb. is előre tudják jelezni. A rendszer nagy hiányossága, hogy nem veszi figyelembe a forgalom jelenlegi állapotát, hanem kizárólag korábbi adatokból dolgozik. Köztudott, hogy a forgalmi dugók nagysága erősen korrelál a balesetek számával. Ezt az összefüggést, ami az előrejelzés pontosságát is javítaná, egyelőre nem használták fel modelljükben az ohiói kutatók.