A Microsoft hamarosan megjelenő szoftvere valószínűleg arra a Lookout keresőmotorra épül, amelyet a vállalat október elején vásárolt meg. A szoftvergyártónak egyébként nagyobb szabású tervei is vannak az asztali keresők piacán, de a forradalmian új megoldása csak 2006-ban jelenik meg a Windows következő verziójában, a Longhornban.
Aktívan keresnek
A milliárdos cégek mellett nagyon sok kisebb vállalat készített asztali keresőrendszert, például a Blinkx, a Copernic, az Enfish X1 Technologies és az X-Friend. Nemrégiben az Apple Computer is bejelentette a Spotlight elnevezésű keresőt, amely a Tiger operációs rendszerben jelenik meg először.
"A keresőpiacon tapasztaltható aktivitás azt mutatja, hogy túl kell lépnünk az egyszerű kulcsszavakon alapuló keresésen, mert a saját számítógépünk merevlemezéről már ugyanolyan nehezen bányásszuk elő a fájlokat, mint az internet több milliárd weboldaláról az általunk keresett információt" - mondta el a BBC-nek Kathy Rittweger, a Blinkx társalapítója.
Fontos adatok
Az üzenetek elemzésével foglalkozó Redicati Group felmérése szerint a vállalatok számára fontos információk negyvenöt százaléka az emailek és a csatolt fájlok mélyén rejtőznek, és már a cégek is kezdik felismerni, milyen fontos számukra a levelezésük. Alapvető kérdés tehát, hogy miként tudjuk kezelni ezeket az információkat.
Nagyon sokan állítanak be kezdőoldalnak valamilyen online keresőt, míg mások olyan eszköztárakat használnak, amelyekkel bármikor keresést indíthatnak, függetlenül attól, hogy éppen milyen programot használnak. A Google és riválisai számára azért fontosak az asztali keresők, mert ezekkel a szoftverekkel az emberek online kereséseit is befolyásolhatják, és ezek a cégek abból élnek, hogy tudják, mit keresnek az emberek.