Szűkszavú közleményben tudatta az id Software a világgal a hírt, ami rögtön lázba hozta a földkerekség összes számítógépes játékosát: készül a legendás sci-fi-horror-akciójáték, a Doom negyedik része. A játékot maga az id fejleszti, ellentétben a másik két híres sorozatuk, a Quake és a Wolfenstein új részeivel, amihez csak a címet adták, de a munkát kiadták külsős cégeknek.
Egyelőre semmi mást nem lehet tudni hivatalosan a játékról, sem a megjelenés tervezett idejét, se azt hogy pécére vagy konzolra készül, sem azt hogy miről fog szólni a sztori (bár azt azért sejteni lehet, hogy egy tengerészgyalogossal fogunk nagyon csúnya szörnyeket irtani). Egyetlen képet, vagy videót sem mutattak, és valószínűleg az nagyszabású nyári Quakecon partiig nem is láthatja senki a készülő játékot a fejlesztőkön kívül (az E3 játékkiállítást idén kihagyja az id). Az is csak valószínű, de hivatalosan meg nem erősített, hogy a tavaly nyáron bemutatott Tech 5 technológiára fog épülni a játék, amire a csapat másik fejlesztés alatt álló játéka, a Rage is.
A Doom első két részét minden valamirevaló szaklap megválasztotta már az év, az évtized és minden idők legjobb, legnagyobb hatású és legtöbbet másolt játékának. A kilencvenes évek játékiparát a Doom dominálta, de a hatása a mai napig érezhető a játékfejlesztésben. Az első háromdimenziós, belső nézetű akciójátékok egyike volt, az első igazán népszerű, hálózatban, egymás ellen játszható játék, és az első, amihez a játékosok ipari méretekben gyártottak saját pályákat, házilag barkácsolt játékmódokat. És az egyik első videojáték, amit az erőszakossága miatt be akartak tiltani. A harmadik rész minden idők legnagyobb várakozással övezett számítógépes játéka volt (talán a Half-Life 2 körül volt még hozzá fogható hisztéria), de nem sikerült felnőnie az elvárásokhoz.