A viharos gyorsasággal elterjedt demót eredetileg a játék Los Angeles-i E3 játékvásáron való bemutatására szánták. Ott a játék számos kategóriában díjnyertes lett. Hogy az anyag hogyan kerülhetett a világhálóra, John Carmack sem tudta vagy akarta megmondani.
A több mint 300 megás demóváltozatban a játékos három pályát tölthet be, ezeket kimondottan az E3-as bemutatóra fejlesztették. A kiszivárgott változat félkész voltát jelzi, hogy a szinteket csak parancssorból lehet elindítani.
Újabb térképet csak egy különleges gyorsító adatcsomag letöltése után lehet játszani. A demóban nem lehetséges a többszereplős játék, és a korábbi hírek szerint a végleges változatban is csak mellékes lehetőség lesz a deathmatch.
Aki túlteszi magát Carmack szívhez szóló kérésén, és mégis letölti az internetről a fájlt, a gyorsítókészlet kicsomagolása után ne kattintson vadul a letöltési linkekre. Ezek többsége ugyanis erotikus weboldalakra vezet.
Az ATI tehet mindenről?
A The Inquirer online magazin információi szerint az id Software munkatársa arról számolt be, hogy a Doom III alfa-változata a kanadai ATI grafikuskártya-gyártótól szivárgott ki. Az alkalmazott szerint az id Software igen fel van paprikázva az eset miatt, ahogy azt John Carmack a Slashdottal közölte is.
Korábban, az id Software egyik fejlesztőjének IRC-n elejtett félmondata után már felröppent a hír, hogy az ATI volna felelős a kiszivárogtatásért.
Ennek valószínűségét tovább erősíti, hogy a hálóra kidobott változat nyilvánvalóan egy ATI kártyákra optimalizált buildje a demónak. Eközben a tiltott gyümölcs egyre növekvő népszerűségnek örvend. Már megjelentek hozzá a különböző hibákat kiküszöbölő, és nagyobb teljesítményt előcsiholó nem hivatalos patchek is.