További Szoftver cikkek
Már mi sem tudjuk, hogy mit gondoljuk. Az eredeti hír az volt, hogy a Duke Nukem Forever végre konkrét megjelenési dátumot kapott: a Dallas Business Journal lehozta, hogy a 11 éve késő játék idén decemberben piacra kerül, ráadásul mindhárom platformra, pc-re, X360-ra és PS3-ra (a Wii tipikusan nem Duke Nukem-konzol).
Nem is igaz
Aztán nem sokkal később a játékot készítő 3D Realms mindent letagadott: nem beszéltek megjelenési dátumról, nem volt szó platformokról, az egész csak egy félreértés. Majd maga George Broussard, a sorozat mögött álló egyik legfontosabb fejlesztő adott ki közleményt a 3D Realms fórumán, amiben közölte, hogy hivatalosan továbbra is csak akkor dobják piacra a Forevert, amikor készen lesz, és konkrét dátum csak off the record, tehát magánbeszélgetés keretében hangzott el, azt nem a nyilvánosságnak szánták. Ezek alapján viszont mégiscsak van valami alapja a decemberi megjelenésnek, igaz, a Duke Nukem Forever esetében semmilyen dátummal nem érdemes foglalkozni, a határidők csak arra jók, hogy késsenek hozzájuk képest.
Az eredeti játék, a Duke Nukem 3D 1996-ban jelent meg, és már akkor lehetett tudni, hogy készül a folytatás, a Forever. Aztán teltek-múltak az évek, de nem történt semmi. 1998-ban ugyan megjelent egy trailer, de játék nem jött. A szoftver fejlesztése viszont nem állt le, kicserélték a grafikus motort, többször is módosították a koncepciót, aztán 2001-ben megjelent egy videó, aminek látszólag már semmi köze nem volt az 1998-as játékhoz: jól mutatja az ipar fejlődését a két trailer közti különbség.
Áttörés
Aztán jött hatévnyi hallgatás. Persze az mindenképpen jelentős pillanat volt, amikor a Wired magazin Vaporware-listáján (itt gyűjtik össze a soha el nem készülő projekteket) 2000-ben második lett a Forever, aztán 2001-ben és 2002-ben első, majd 2003-ban létrehozták a Vaporware Lifetime Achievement Awardot csak az új Duke Nukem kedvéért, így a játék örökös elsőségre kárhoztatott. Nagy áttörést 2007 hozott, amikor újabb trailer került napvilágra.
Ha decemberben piacra kerül, akkor is extrém hosszúra nyúlt a Forever fejlesztése: az eltelt években megjelent a teljes GTA-sorozat, azóta vannak piacon a Simek, Mario 58 különböző programban bukkant fel, a Microsoft betört a köztudatba Xboxszal, az Apple meg az iPoddal, piacra dobták a Quake 2-t, 3-at, 4-et, ezeknek a grafikus motorját szinte egyből átvették a készítők, így a Duke Nukem Forever már mindegyikre hasonlított egy kicsit. A processzorteljesítmény is jelentősen megugrott, az első bejelentéskor még a 233 megahertzes Pentium jelentette a csúcsot, azóta 3,2 gigahertzes, négymagos gépek vannak. Tíz éve még nem volt Google, nem hívták eBaynek az eBayt, nem volt Mac OS X sem.