Európában a Firefox piaci részesedése közel 29 százalékra nőtt, az Exploreré pedig 65 százalékra csökkent (fél éve 27 és 67,5 volt a két szám). A két nagyot messze lemaradva az Opera és a Safari követi: előbbi 3,3, utóbbi 2,3 százalékon áll.
Az európai országok között Finnországban a legerősebb a Firefox, közel 46 százalékos a részesedése, aztán Lengyelország, és Szlovénia jön, de a magyarok is szeretik a nyílt forráskódú böngészőt; az ötödik helyen állunk 41,4 százalékos aránnyal. A lista végén Ukrajna és Hollandia szerénykedik, 15 százalékot alig meghaladó adatokkal.
Érdekes, hogy az adatok mást mutatnak hétköznap és hétvégi napokon: hétvégén 30 százalék fölé kúszik az átlagos európai Firefox-használói aránya, ami azt mutatja, hogy az Explorer a munkahelyi gépeken, a Firefox pedig az otthoniakon elterjedtebb.
Bár Európa dinamikusan jön fel, mégsem nálunk a legnépszerűbb a Firefox a kontinensek közül, hanem Óceániában: az ausztrál és új-zélandi adatokat összegző átlag 31,2 százalékos részesedést mutat. A legalacsonyabb adatot Ázsia produkálta, alig 17 százalékkal - itt a kínai fejlesztésű, Explorerre épülő Maxthon böngésző borítja fel a versengést. Meglepő módon Amerika az egyetlen földrész, ahol csökkent az elmúlt fél évben a Firefox támogatottsága, igaz, alig érezhetően, két tized százalékkal (ezt a szakértők a pécés Safari megjelenésének tudják be).