Egyedül a vadonban
A My Services bejelentése idején a Microsoft komoly pénzügyi és utazási partnereket elmegetett a szolgáltatás támogatói között. Szakmai elemzők szerint azonban mintegy kilenc hónap kemény egyeztetés után egyetlen partner aláírását sem sikerült megszerezni a projekthez.
A Gartner Group elemzők úgy vélik, az olyan pénzügyi óriások, mint az American Express vagy a Citigroup egyszerűen nem akartak közvetítőt beiktatni az ügyfeleikkel tartott kapcsolatba. Ezen felül többen tippelnek arra, hogy ezek a vállalatok tartanak a Microsoft monopóliumának kiterjesztésétől, a .Net-szolgáltatások ugyanis egy sor egyéb területen biztosítottak volna egyeduralmat a vállalatnak.
Biztonság, luxus, kényelem
A Microsoft .Net rendszerének egy neve elhallgatását kérő konzultánsa elmondta: "hihetetlen ellenállás mutatkozott a felhasználók oldaláról". A Microsoftnak ezért sem a szoftverfejlesztőket, sem a vásárlóikat pátyolgató vállalatokat nem sikerült meggyőznie arról, hogy megoldotta a személyes adatok védelmét, illetve az adatok biztonságos tárolását központi szerverén.
A Microsoft vezetői is elismerték a csöndes stratégiaváltást, azaz, hogy egyelőre még nem találták ki a My Services-technológia átdolgozott változatát.
"Komplex kihívást jelent, hogy hova tegyük a terméket, miután szembesült a piaci viszonyok realitásával", közölte Charles Fitzgerald általános stratégiai igazgató. Az igazgató szerint főleg a versenytársak és az ipar aggályoskodott a My Services adatkezelése miatt, felhasználóktól nagyon kevés visszajelzés érkezett.
Új koncepció
A Microsoft a helyzet értékelése után, azt tervezi, a My Services szolgáltatást hagyományos szoftverként fogja árulni vállalatoknak, melyek maguk kezelhetnék a felhasználóik adatait. A Microsoft tanácsadói közül többen jelezték, hogy a szoftvergyár a .Net operációs rendszer jövőre tervezett bevezetése után fogja piacra dobni a My Servicest.