2008 első hat hónapjában a videojáték-ipar 8,27 milliárd dollár forgalmat termelt (játékok, konzolok, kiegészítők együtt), ami az előző év 6,1 milliárdos forgalma után jelentős emelkedés. Abból ítélve, hogy 2007 a hatmilliárdos első félév után közel 18 milliárdos évet zárt, minden addigi rekordot elsöpörve, az idei év végén akár 20-25 milliárd is lehet a teljes forgalom.
Hat hónap alatt több mint 107 millió videojátékot adtak el Amerikában, összesen 4,3 milliárd dollárért; 2007 első felében ugyanezek az adatok 86 millió és 2,9 milliárd dollár voltak. Az átlagos játékár 33 dollárról 40 fölé nőtt, ami a zenészjátékok előretörését mutatja. Ezek a játékok ugyanis a speciális irányítók miatt jóval drágábbak a hagyományos játékoknál (a Rock Band például 170 dollár, a Guitar Hero-sorozat tagjait 90-100 dollárért árulják).
A legnagyobb slágerek a Grand Theft Auto 4 (április óta 11 millió eladott példány), és a Guitar Hero 3 (8,2 millió, bár ennek egy része még 2007-ben kelt el) voltak, és az elemzők várakozásai szerint a karácsonyi szezonban is ezek a műfajok fognak aratni. A zenés játékok közül a Rock Band 2-t, a Guitar Hero World Tourt, a Linkin Park közreműködésével készülő, japán fejlesztésű Rock Revolutiont, a GTA-t utánzó, szabad játékmenetű gengszteres akciójátékok közül pedig a Saints Row 2-t várják a bestsellerlista élére. Ezen kívül az olyan hagyományos sikereket, mint a Madden NFL amerikaifoci-sorozat, ami már húsz éve fut, és aminek aktuális darabjából minden ősszel több millió fogy el Amerikában.
A felmérésben egyébként pécés játékok nem vettek részt.