A Longhornban három különböző grafikus kezelőfelület lesz: az Aero Glass nevű interfész legalább 64 MB-os videókártyát igényel majd, az átlátszó objektumok, háromdimenziós árnyékok és hasonló extrák miatt. Az Aerónak csak 32 MB videómemória kell majd, és kicsit kevesebb grafikus újítás lesz benne. Az Aeróhoz és az Aero Glasshoz is DirectX 9.0-támogatás és négyszeres AGP kell majd, írta a ZDNet.
Nem kell sietni
Azoknak a számítógépeknek, amiknek nincs ilyen erős videókártyájuk, a Longhorn a "klasszikus" interfészt ajánlja, ami a Windows 2000 kezelőfelületét utánozza. Jelenleg egyébként a céges számítógépek nagy részén Windows 2000 fut.
Bár a Microsoft részletesen leírta, milyen grafikus kívánalmai lesznek a Longhornnak, azt még nem hozta nyilvánosságra, hogy milyen egyéb hardverigényei lesznek az operációs rendszernek, ehelyett a szoftvercég magántárgyalásokat folytat a számítógépgyártókkal. Mivel a Longhorn megjelentetését eltolták 2006-ig, az igények meghatározásával nem is kell annyira sietni.
Sullivan elmondta, hogy a számítógépek "túlnyomó többsége" képes lesz futtatni a Longhornt, mire az megjelenik. "Az elképzelés az, hogy akinek viszonylag új számítógépe van, tudja futtatni az operációs rendszert."
A grafikai fejlesztések nem csak a látványt szolgálják, mondta Sullivan. "Ha egy terabájtnyi adatot tárolunk a gépen, nagyon fontossá válik az adatok jó rendszerezése és gyors elérése. Nem azért csinálunk 3d-s Windows-felületet, mert jól néz ki - de jól néz ki."
Informatikai szakértők szerint a hardverkövetelmények mindennek ellenére nem lesznek túl nagyok, az operációs rendszernek futnia kell a legtöbb mai modern rendszeren is. Sőt, mire megjelenik a Longhorn, valószínűleg szinte az összes gép alkalmas lesz a futtatására.