További Szoftver cikkek
A pc-s játékpiac egyik legnagyobb baja, hogy a legújabb szoftverek egyszerűen nem tudják kihasználni a többmagos processzorokban rejlő erőt. Néha megjelent egy-egy játék, ami felélesztette a második magot is, de a trend sokáig az volt, hogy a programok csak a hagyományos, egyszálú adatfeldolgozást támogatták. Ez azért probléma, mert a két nagy processzorgyártó, az Intel és az AMD másfél-két éve letért a megszokott útról, és azóta nem a gigahertzeket, hanem a magok számát növelik. A játékok szempontjából tehát csak alig nőtt a csipek számolási teljesítménye, miközben az elmúlt években megduplázódott, megnégyszereződött a teljesítmény. Baj ez, mert minek az erős processzor, ha a játék csak néz rá bután, ráadásul nehéz nem belegondolni abba, hogy mennyivel jobban festenének a játékok, ha használatba vennék az unatkozó magokat.
Új világ
A konzolvilág sokat segíthet a helyzeten. Az Xbox 360 IBM-alapú processzorában például három mag van, a mostanában megjelenő játékokat már erre optimalizálták, a szoftverkészítők tehát megtanulták, hogyan lehet ügyesen több szálra bontani a feladatmegoldást, az eredmények meg lassan átcsorognak a pc-s világba is. A legjobb helyzetben persze az AMD rövidesen érkező hárommagosa lesz, hiszen az viszonylag optimálisan futtatja majd az X360-ról átportolt játékokat, de a Cryteknek hála jól járnak azok is, akiknek négymagosuk van. Pontosabban csak ők járnak jól.
Az elképesztően gyönyörű, grafikában a Halo 3-at hangosan kiröhögő Crysis ugyanis nemcsak hogy támogatja a párhuzamos adatfeldolgozást, de egyenesen elvárja azt. A fejlesztéssel és nyilatkozással is foglalkozó Cervat Yerli elmondta, hogy a játék elsősorban a processzorteljesítményre lesz kihegyezve. "Ha a rendszered kiegyensúlyozott, inkább a proci, mint a grafikus mag jelentheti majd a szűk keresztmetszetet", mondta.
A többmagos rendszerek magasabb másodpercenkénti képkockaszámot, folyamatosabb játékot tesznek majd lehetővé, de a fejlesztők odáig mentek, hogy egyenesen négymagos, magas órajelű processzort ajánljanak. Quad processzort egyébként már viszonylag elfogadható áron lehet kapni, a 2,4 gigahertzes inteles ára nagyjából 60 ezer forint. Persze ez az összeg is csak a kezdeti 150-200 ezer forintos árhoz képest tűnik olcsónak, a 70-80 ezer forintos Xbox 360-hoz képest például már nem az, és a Quad mellé még legalább 200 ezer forint értékben kell alkatrészt vásárolni ahhoz, hogy a rendszer megfelelő teljesítményre legyen képes.
A Crysis támogatni fogja a 64 bites Windows Vista operációs rendszert is, meg a memóriagyártókat: Yerli szerint ugyanis legalább 4 gigabájt ram kell a gépbe majd ahhoz, hogy ne szaggasson a játék, hogy ne kelljen sokat várni a játék betöltésére.