További Szoftver cikkek
B.J. Blazkowicz támadni készül |
Az igaz gamérok gépén azért még mindig ott csücsül a 286-osokra kalibrált legfeljebb 320x240 pixeles felbontást ismerő játék, csak a tiszta elme kedvéért. Nézhetik is újfent, hisz nemsokára elkészül az új Wolfenstein.
Visszatérés a Wolfenstein-kastélyba
Ez a korrekt cím, de jobb, ha ősi szokás szerint az angol eredeti után RtCW-ként említjük (a szavakkal spórolva, a letöltést meggyorsítandó).
Nagy fegyver, nagy hatás |
A munkamegosztás szerint a Gray Matter az új Wolf szinglijét, míg a Nerve a csapatjátékos részt készíti. Jelen cikkünk tárgya ez utóbbi - vagyis a hülye történettől és közhelyzombiktól mentes, játékos-játékos-elleni változat beharangozási és hibakeresési célokból kiadott tesztverziója.
Érdekes információ, hogy a Nerve a Rogue Entertainment korábbi kollektívájából szerveződött. Ők alkották az Alice Csodaországban kőkeményen szürreális TPS-verzióját (harmadik személy nézetű shooter).
Játszva ismerjük meg Európát!
Talán a fent említett obskurus osztozkodás is hozzájárult ahhoz, hogy a szakközönség turulmayhemig fokozódó félelmet érezzen amiatt, hogy az alapjátékot a hálátlan utódok elronthatják.
Parti pillanat, nyomjelző lövedékekkel |
A megjelenítőmotort adó Quake 3 neon-láva-acélszegecs színvilágát ennek megfelelően a rögvalóság váltja fel, amelyet szépen alakíthatunk korhű (MG42, MP40, Thompson, Sten, Panzerfaust/Bazooka, lángszóró, tőr, kisebb robbanó tárgyak) és nem korhű fegyverekkel (nyolccsövű minigéppuska, illetve a teljes verzióban valami villámlós marhaság).
Rugó közlegény feltámadása
Ebben a rögvalóságban találja magát az ember, amikor a hajóból kimasíroz a tengerpartra, amely nagy mennyiségű szögesdrótot tartalmaz, folyamatos aknavetőtűz alatt áll (ezt néha légicsapás egészíti ki), és szerencsére legfeljebb csak négy géppuskával lőhetnek egyszerre az emberre.
Bácsi, páncéltörővel a vállán |
A RtWC és a Quake 3 közötti különbség kardinális kérdés, vegyük is számba rögvest a részleteket: a modellek testrészekkel rendelkeznek (fejtor, portoh), így ér a fejlövés is - a csóka sisakja ilyenkor elrepül. Az ajtók nyithatóak, a székek törhetőek, satöbbi.
Az ember csak durva robbantás esetén hal meg igazán - és ezzel eljutottunk az igazi különbséghez: a csapatjátékhoz.
Parancsra fraggeltem
A csapat játszhatja a tengelyhatalmak, konkrétabban a németek szerepét (védekezés, parancsra tettem), vagy lehet szövetséges katona (offenzíva, we shall defend our beloved motherland). A csapatokon belül a játékos lehet katona, hadnagy, mérnök vagy szanitéc. A katona lő vagy lelövik. A hadnagy tüzérségi és légicsapásokat irányít, illetve töltényt oszt társainak. A mérnök a dinamit telepítésében, géppuskák javításában jeleskedik. A szanitéc pedig újjáéleszti a halálosan sérült társait - az RtCW-ben ugyanis a katona nem hal meg, hanem orvosért kiált és összerogyik; csak azután hal meg, ha nem jön hozzá szanitéc.
A játékos ténykedése így majdnem olyan sokoldalú, mint a Team Fortressben. Etele is csak azt fájlalja, hogy nincs panzerfaust-jump - a kvékes ugrótechnika, ugyanis itt azonnali halállal jár. Árpád is kiválóan szórakozott humán beállítottságú, "ami mozog, lelövöm" mesterlövészként.
A szerző egyetlen aggodalma a lángszóró, amely a célzáshoz még nem értő fiatalabb korosztályt juttatja sikerélményhez, a játék tönkretétele árán. Ez így 66 mega. Még több pályát akarunk!
|