Bár a kiadó Electronic Arts a legnagyobb titokban tartja a fejlesztési költségeit, becslések szerint eddig nagyjából 50 millió dollárba került a játék. Ezt nagyjából 1,7 millió eladott példány hozza vissza, amit játékipari elemzők előrejelzései szerint már az első hónapban bőven túl fog szárnyalni a Spore. Ebben a játékban milliárddolláros potenciál van - mondta a Reutersnek Bill Pidgeon, az IDC elemzőcég specialistája.
Az első tesztek pozitívak, de a GTA4-nél tapasztalt elsöprő lelkesedésnek nyoma sincs; a gamerankings.com statisztikája szerint 86% az eddigi kritikák átlagos értékelése, amivel az idén megjelent játékok ranglistáján a 25. helyen szerénykedik a Spore (a GTA4 vezet 97% feletti átlaggal).
A két legnagyobb online játékmagazin, az IGN és a Gamespot egyaránt a túl egyszerű, és főleg a játék első szakaszában kissé unalmas játékmenetet kritizálja. Azt viszont mindenki elismeri, hogy ilyen nagyszabású játék még sosem készült: az egysejtűektől a galaktikus világbirodalomig egyengethetjük a lényünk karrierjét.
A játékhoz előre kiadott lényszerkesztő modul már elérhető néhány hete, és több millió lényt fabrikáltak vele és osztottak meg egymással a játékosok (ezeknek az adatbázisából állít össze a program minden játékosnak külön, egyedi lényekkel benépesített világot). Amint az várható volt, a játékosok alkotó fantáziája nem minden esetben maradt szalonképes határok között: új műfaj született, a Spore és a pornó kifejezésekből összeolvadt sporn. A Rock, Paper, Shotgun blog összeállításában meghökkentően vicces darabokkal találkozhatunk - a végleges játékban persze részletesen beállítható szűrő gondoskodik arról, hogy ne találkozzunk ilyesmikkel, ha nem akarunk.