A felhasználók ellenérzései a Windows Vistával szemben nagyrészt alaptalanok, előítéletekre épülnek, és az Apple nagy sikerű reklámjai táplálják őket - erre az eredményre jutottak a Microsoft marketingesei egy kísérlet után, amiben olyan felhasználók vettek részt, akik saját bevallásuk szerint nem szeretik a Vistát, és Windows 2000-et, XP-t, Linuxot, vagy Macet használnak.
A kísérletsorozat három napon át tartott San Franciscóban, és összesen 120 gyanútlan felhasználó vett részt benne. Egy tízperces demót mutattak nekik a Microsoft új, szupertitkos, Mojave kódnevű operációs rendszeréről, és a véleményüket kérték a látottakról, mintha egy új terméket tesztelő fókuszcsoport tagjai lennének. Ilyen projekt valójában nem létezik a cégnél, a kísérlet alanyai a Vistát látták.
Az eredmények kiértékelésekor kiderült, hogy az alanyok egyrészt nem vették észre, hogy valójában nem új terméket látnak, másrészt 90 százalékban pozitívan nyilatkoztak a Mojave-ról (a kísérletről film is készült, amit kedden tesznek közzé a Mojave weboldalán). Ha tehát a Vista tetszik az embereknek, ha kellő körülményeket és érzelmi felvezetést adnak hozzá (a különlegesség, az "én látom először a világon" érzés), egy reklámkampánnyal befolyásolhatók a felhasználók előítéletei az operációs rendszer iránt.
Az eredmények tudatában a Microsoft agresszív hirdetési hadjáratra készül a Vista hírnevének helyreállítására, és bevallottan azért is, hogy az Apple-nek odaszurkáljon kicsit, válaszként az "I'm a Mac, I'm a PC" reklámokra. A sokmilliós kampányt a vírusmarketing egyik szakértője, a Crispin Portier and Bogusky vezényli majd, és még a Windows 7 bevezetése előtt szeretnék elindítani.