Több napos vizsgálat után a NASA mérnökei úgy döntöttek, nem kell kijavítani az Endeavour űrrepülőgép hőpajzsán az indításkor megsérült csempét. A szakemberek aerodinamikai számításai, és a laboratóriumi körülmények között modellezett leszállás alapján kiderült, hogy a sérülés nem akkora, hogy az veszélyeztetné az űrjármű épségét, amikor az belép a Föld légkörébe, és a súrlódás miatt 1000-1100 fokra hevül fel a külső burkolata.
A lyukas hőpajzs javítása az űrben roppant bonyolult és kockázatos munka lenne: a szerelést végző űrhajósnak egy 15 méteres robotkar végére rögzítve kellene megközelíteni a sérült részt, úgy, hogy eközben ne érintse meg a burkolatot, nehogy újabb sérülést okozzon rajta.
A 8,75 * 5 centiméteres repedés a kilövés utáni 58. másodpercben keletkezett a hőpajzson, amikor a külső üzemanyagtartályról levált egy 100 grammos szigetelőhab-darab, és nekicsapódott a hővédő csempének. A Columbia űrrepülő 2003-as katasztrófáját hasonló baleset okozta, de ott a sérülést okozó habdarab hétszer ekkora volt.
A tervek szerint az űrrepülő augusztus 22-én száll le Floridában a Cape Canaveral űrközpontban.