További Űrkutatás cikkek
Az irányítókar hibája miatt Melvill körülbelül harminc kilométerrel elkerülte a dél-kaliforniai Mojave sivatag fölött kijelölt visszatérési zónát, de szerencsére a tartalék irányítórendszerrel - némi vitorlázás után - tökéletesen landolt a repülőtér kifutópályáján.
Már nem veszélyes
Klikk a képre! |
A Scaled Composites még egy hiba okát kiderítette. Melvill szerint a hibrid hajtómű beindítása után a SpaceShipOne azonnal kilencven fokkal jobbra dőlt, majd a pilóta korrigálása után kilencven fokkal jobbra pördült. Rutan szerint az elfogást erőteljes légáramlatok, úgynevezett szélnyírások okozták, és emiatt éppen hogy elérték a száz kilométeres magasságot.
Győzelemre hajtanak
Rutan a következő felszállásokkal megpróbálja elnyerni az Ansari X-Prize fődíját. A tízmillió dolláros főnyereményt az viheti haza, aki saját fejlesztésű repülőgépén egy héten belül kétszer juttat el embereket a világűrbe. Rutan azt tervezi, hogy héten belül háomszor is fellövik a repülőgépet, írta a Wired.
A versenyben legalább három nagyméretű ember szállítására alkalmas repülőgépek vehetnek részt, de a próbálkozások során az emberek hasonló alakú és súlyú tárgyakkal is helyettesíthetők. Rutan szerint először semmiképpen nem lesznek utasok a SpaceShipOne fedélzetén, a második fellövésről azonban csak később döntenek. Egyelőre azt sem lehet tudni, hogy mikor lesz a következő fellövés, ugyanis a versenyszabályzat szerint hatvan nappal előre be kell jelenteni, és a Wired információi szerint Rutan csapata ezt még nem tette meg.