Több mint 26-szorosára nőtt a piac |
Tovább növekedett a piac koncentrálódása, az öt legnagyobb online médiatulajdonos a bevételek közel 75 százalékát szerezte meg az utolsó negyedévben, míg 200 első negyedévében ez még csak 56 százalékot tett ki.
A hírdetők közül továbbra is az informatikai, a távközlési és az internetes szektor a költötte a legtöbbet, bár súlya tovább csökkent (46%), utána a médiavállalkozások (21%) és a pénzügyi szektor (14%) következik, míg a legnagyobb növekedés az autóipar és a fogyasztási cikkek területén valósult meg.
A legkedveltebb hirdetési eszköz továbbra is a banner (88%), míg az e-mail hirdetések aránya megháromszorozódott. A hagyományos módszerek mellett terjedőben van a szponzorálás, jól mutatva a hirdetők hosszabb távú elkötelezettségét az internet használata mellett.
Legnagyobb megrendelőkké az interaktív ügynökségek váltak, a piac 41 százalékát lefedve a negyedik negyedévben.