A gazdasági válság érinti a hirdetési ipart, így az online hirdetéseket is, ahol ma a Google toronymagas piacvezető, és a cég teljes bevételének túlnyomó részét innen szerzi. Eric Schmidt ennek ellenére arról beszélt a Wall Street Journal újságírójának egy kaliforniai konferencián, hogy nem tartják valószínűnek, hogy a cég hirdetésszervezésből származó bevétele csökkenne.
Ettől függetlenül a Google azt tervezi, hogy a jelenleg 8,6 milliárd dollárra rúgó készpénztartalékát nem költi el sem cégfelvásárlásra, sem a részvényeseknek extra jutalék kifizetésére. Ehelyett a pénzt „nagyon konzervatív befektetési formákban" fogja tartani a cég, ami arra utal, hogy egyrészt alaposan felkészülnek arra, ha esetleg tévedne Schmidt, másrészt van elég pénzük, hogy kihúzzák vele a válságot.
Schmidt elmondta még, hogy a Google azért is szünetelteti a cégfelvásárlásokat, mert úgy látják, hogy a gazdaság lassulása még nem érte el a mélypontot, így fognak még a felvásárlásra érdemes cégek árai lejjebb is menni.
Időközben a Google egyik legnépszerűbb, és hirdetési szempontból nem igazán kihasznált oldala, a YouTube újabb látogatottsági rekordot döntött: most lépte túl először Amerikában a havi 100 millió egyedi látogatót, akik összesen 6,4 milliárd videót néztek meg. A vetélytársak messze lemaradva követik csak a YouTube-ot, a MySpace videómegosztóján 552, míg a Yahoo-nál 374 millió volt a megtekintett videók száma.