Elképesztő növekedési adatokról számolt be a kezdetekben még a legkockafejűbb geekek játszóterének számító, aztán szép csendesen mainstreammé váló mikroblog-szolgáltató, a Twitter. Az oldal havi látogatottsága túllépte a tízmillió egyedi látogatót, pontosan megtízszerezve az egy évvel ezelőtti adatot (megdöbbentő módon a legnagyobb növekedést a 45-55 év közötti korosztály produkálta).
A hírek szerint a Google pályázik a brutális növekedést felmutató cég felvásárlására, és nem sajnálna 250 millió dollárt a Twitterre, a maga mindössze 34 alkalmazottjával. A Google, ami hajlamos magát a webkettő királyának és első számú úttörőjének beállítani, a közösségi oldalak terén eddig nem volt igazán sikeres. Saját közösségi portálja, az Orkut nem igazán jött be, és végül Brazília nem hivatalos nemzeti Facebookja lett, a MySpace felvásárlásáról lemaradtak, blogszolgáltatót is úgy kellett venniük (a blogger.com-ot, egy bizonyos Evan Williams nevű illetőtől, aki aztán – meglepetés! – a Twittert alapította és futtatja a mai napig).
Az sms-méretű mini-blogüzenetekre (amit a bejelölt ismerőseink automatikusan megkapnak, plusz aki az oldalunkra téved, elolvashat) épülő szolgáltatás szűk három év alatt lett hihetetlenül sikeres. Annyira, hogy mostanra elérte a videómegosztók átka: a népszerűség nagy forgalommal, az meg nagy fenntartási költségekkel jár, de a túloldalon nincs annyi bevétel, ami az egészet fenntartaná. Idén februárban értek el addig, hogy egy 35 millió dolláros tőkeemelés mellett bejelentették, hogy új üzleti modellt dolgoznak ki (bár hogy ez mi is lesz, arról nem árultak el többet). Mindenesetre a Google végtelen pénztárcája tökéletes alapot biztosítana a kísérletezgetéshez, hogy hogyan lehet üzletet csinálni a népszerűségből.
A Google nem kommentálta a pletykát, a Twitter illetékesei pedig a saját hivatalos blogjukban, illetve Stephen Colbert talkshow-jának vendégeiként is elbeszéltek a nekik szegezett kérdés mellett.