A tiniknek nem kell a Twitter
A 15 éves gyakornok, bizonyos Matthew Robson a cég európai médiacsoportjának készítette a jelentést. A csoport igazgatója, Edward Hill-Wood szerint a dokumentum „az egyik legtisztább, leginkább gondolatébresztő” munka, ami a témában készült, ezért publikálták. A jelentés a Financial Times címoldalára is felkerült. „Azóta több tucat befektető és vezérigazgató keresett már meg minket” – fogalmazott Hill-Wood. A jelentés eddig hatszor annyi hozzászólást kapott, mint a cég más felmérései általában – írja a Guardian.
Pedig Robson nem végzett különösebben nagy varázslatot, csak megkérdezte a haverjait, milyen viszonyban állnak a különböző médiatípusokkal. A jelentés egyik legérdekesebb megállapítása, hogy a tinédzserek nem használnak Twittert. Robson szerint a tinik közül sokan regisztráltak rá, de valójában nem használják a mikroblog-szolgáltatást, inkább sms-ben váltanak üzeneteket.
A másik erős, bár nem túl meglepő kijelentés, hogy a hagyományos média egyre kevésbé köti le a tiniket. A tévé és a rádió is visszaszorul, napilapokat pedig szinte egyáltalán nem olvasnak a tinédzserek, legfeljebb olcsóbb pletykalapokat és ingyenes újságokat. A tinik természetesen leginkább az internetről tájékozódnak, egymással pedig közösségi oldalakon tartják a kapcsolatot, de egyre nagyobb teret kapnak a játékkonzolok is – a srácok gyakran ezek online szolgáltatásait használva csetelnek.
A jelentésből az is kiderül, hogy a tizenévesek értelmetlennek tartják a direkt hirdetéseket, és inkább a vírusmarketinget kedvelik, illetve hogy nem szívesen fizetnek a zenéért, legtöbben illegálisan letöltött albumokat hallgatnak. Filmeket már kevesebben töltenek le, mert ezek sokszor elég rossz minőségben elérhetőek. Pénzüket mozikban, koncerteken és videojátékboltokban költik el.