Újabb rekordnyereség a Google-nél
Története legjobb negyedéves eredményét produkálta a Google friss pénzügyi jelentésében. Az idei második pénzügyi negyedévben 5,52 milliárd dolláros forgalom mellett 1,48 milliárd nyereség maradt a keresőóriás kasszájában, ezzel – ahogyan a tőzsdei bevezetése óta minden egyes negyedévben – rekordot döntött a cég. A gazdasági válság, és a dollár váratlan erősödése (a Google bevételének nagyjából fele nem az USA-ból érkezik, ha magas az amerikai valuta árfolyama, kevesebb dollárt ér ez a pénz) persze nem tett jót a cégnek, de az online hirdetési piacon a Google helyzete olyan erős, hogy továbbra is növekedésben tartja a vállalatot.
Csakhogy ez a növekedés egyre lassul. A Google hagyományosan 30 százalék körüli növekedési ütemet hozott minden negyedévben, aztán a válsággal párhuzamosan ez lecsökkent, és a mostani már a második olyan háromhónapos időszak, amikor 10 százalék alatti a növekedés. Ez nem is tetszik a tőzsdének, a Google részvényárfolyama a rekordnyereség ellenére 3,3 százalékot csökkent a bejelentés után. Ez pedig magával húzhatja az internetes piac többi, kisebb szereplőjét is, vélik a Wall Streeten.
Eric Schmidt vezérigazgató szerint egyébként a gazdaság már túlvan a válság nehezén, és elindult felfelé. Ennek ellenéra a Google biztosra megy, és erősen meghúzta a kéziféket költekezés terén. Most először voltak nagyobb leépítések a cégnél: a júniust 19786 alkalmazottal zárták, míg tavasszal még húszezer fölött volt ez a szám (előtte három év alatt vettek fel 17 ezer új embert). Az adminisztrációs költségeket 110 millióval vágták meg, és néhány nagyobb projekt lelövésével, adatközpontok bővítésének elhalasztásával további 559 milliót húztak a kiadásokon.
Szakértők szerint a Google érett, felnőtt cég módjára, profin kezeli a válságot, ezzel néhány elemzőnek csalódást is okozva, akik azt várták, hogy a cég a szokásos óriási lendületével és kreatív ötleteivel megy majd neki az online hirdetési bizniszt is megrengető krízisnek.