Öt nagy amerikai központú nemzetközi lapkiadó cég, a Conde Nast Publications, a Hearst Corp., a Meredith Corp., a News Corp. és a Time Inc. fogott össze, hogy hazai pályán verjék meg a pozícióikat fenyegető online híraggregétorokat és a lapok elektronikus verzióit árusító oldalakat. A két legnagyobb ellenfél a Google és az Amazon.
Előbbit a Google News miatt folyamatosan támadják azzal, hogy ellopja a híreket és azzal az olvasókat is – a Google válasza minderre az, hogy ez éppen fordítva van, a friss hírek egy helyre gyűjtésével, és a pár mondatos bevezető után az az eredeti forrásra linkeléssel éppen a Google News hoz plusz olvasókat a lapoknak.
Az Amazon a Kindle ebook-olvasóra letölthető változatban már egy ideje árulja az öt nagy kiadó újságait is (ezek között olyan híres lapok vannak, mint a Sports Illustrated, a Wall Street Journal, a Wired és a Vanity Fair). Ezzel az a gondja a kiadóknak, hogy az Amazon mindössze 30 százalék jutalékot ad nekik a letöltött újságok árából.
A kiadók egy közös online újságbolt létrehozását jelentették be, ami valamikor 2010 második felében indul, és ahonnan ebook-olvasókra, okostelefonokra, és úgy egyáltalán bármilyen internetkapcsolattal rendelkező készülékre lehet majd pénzért letölteni a lapok friss számait. A cégek szeme előtt az iTunes példája lebeg, ami pár év alatt megelőzte a legnagyobb hagyományos zenebolt-láncok forgalmát is. Jelenleg az Amazon és a Kindle áll a legközelebb ahhoz, hogy ezt a sikersztorit megismételje az újságok és könyvek piacán, ezt szeretné megakadályozni a kiadói szövetség.
Közben a másik nagy ellenfél, a Google a két legbefolyásosabb amerikai napilappal, a New York Timesszal és a Washington Posttal közös projekt indítását jelentette be: a Living Stories a Google Newshoz hasonló híraggregátor egy-egy fontosabb téma köré építene saját weboldalt, és oda gyűjtené össze és rendezné időrendbe a világsajtóban megjelent írásokat, hogy könnyebben követhetők legyenek a hírek.