Újabb nagy múltú lap online kiadása lesz fizetős
Rupert Murdoch sajtómágnás már jó ideje fenyegetőzik vele, néhány brit lap kísérleti jelleggel már kipróbálta, és most egy igazi nagyágyú, a Variety zárja ki az ingyenolvasókat a lap online kiadásából. A 104 éves, napi és heti kiadással is jelentkező szórakoztatóipari lap 2006-ban tette teljesen ingyenessé az online kiadását, előtte a Wall Street Journalhoz és a Financial Timeshoz hasonlóan korlátozta az ingyenes elérést, és a teljes online kiadást csak az előfizetők láthatták.
Ez az akció 2,5 milliósra duzzasztotta fel a Hollywood első számú lapjának tartott Variety online olvasottságát, majdnem a százszorosára a nyomtatott kiadvány előfizetői táborának (25 ezer a napi, 30 ezer a heti kiadásnál). Az ingyenes elérés egy kéthónapos átmeneti időszak után (amikor havi öt oldalt bárki megnézhet a neten) 2010-ben megszűnik.
A lapot kiadó Reed Elsevier Group PLC közleménye szerint olyan tartalmat állítanak elő, amiért az olvasók hajlandók lesznek pénzt kiadni, és a weboldal látogatottságának csökkenését ellensúlyozni fogja az előfizetők növekvő száma. A terv 248 dollár (46 ezer forint) egy évre, amiért egyaránt jár a nyomtatott újság és a hozzáférés az online kiadáshoz. A Variety előfizetőinek és hirdetőinek nagy része egyaránt szakmabeli, hollywoodi stúdiók, ügynökségek és más, szórakoztatóipar-közeli cégek, őket nem fogja igazán érinteni a változás. A lap vezetése bevallottan többre értékeli ezt a célközönséget, mint az ingyenes netes olvasók millióit.