Ahogy annak idején tesztünkben írtuk, az email utódjaként beharangozott Wave-ben az üzeneteket nem üzenetnek, hanem wave-nek (hullámnak) hívják, és ennek megfelelően nem is annyira a postai levelekre hasonlítanak, hanem wikibejegyzésekre, amelyeket elküldésük és kézhez kapásuk után is lehet szerkeszteni. A partnerek, ha éppen bent vannak a Wave-ben, élőben láthatják, ahogy fogalmazzuk, esetleg módosítjuk az üzenetet, kitöröljük a helyesírási hibákat, nagyjából úgy, ahogy az azonnali üzenetküldőkben szokás. A wave-eket valós időben lehet formázni, és fel lehet díszíteni őket nagyjából az összes fajta netes tartalommal, amit eddig feltaláltak, a beágyazott YouTube-videóktól a szavazásig.
A megjelenés után sokan kritizálták a szolgáltatást, mondván a Wave egyesíti magában az azonnali üzenetküldők és az email hátrányait, nevezetesen az inproduktivitást. Emellett a Wave-en túl nagy a zaj, az újonnan módosított hullámok nem jelennek meg legfelül, ezért átláthatatlanok az események, és a Wave sokkal rosszabb, mint akár az RSS, akár a Twitter vagy a Friendfeed.
A Google szerint azóta sokat javítottak a Wave-en, a rendszer stabilabb és könnyebben kezelhető lett. A szolgáltatást a Google Apps felhasználói is elérhetik, és segítheti a terjedését, hogy két informatikai óriás is beállt a projekt mögé, a Novell Pulse és az SAP StreamWork vállalati kommunikációs szolgáltatása is támogatja majd a Wave-et.
Chrome Store
A cég azt is bejelentette, hogy még idén elindítja szoftverboltját, a Chrome Web Store-t. Sundar Pichai, a vállalat alelnöke szerint a boltot azért indítják, mert a Chrome böngészőnek már hetvenmillió aktív felhasználója van, illetve a közeljövőben megjelennek az első olyan gépek, amiken már a cég operációs rendszere, a Chrome OS fut. A szoftverboltban a felhasználók egy kattintással vehetnek majd webes alkalmazásokat, illetve értékelhetik is azokat.