1,7 milliárdért vásárolt be az IBM
A Netezza analitikai és döntéselőkészítő szoftverekkel foglalkozik, többek között a Virgin és a Time Warner médiabirodalmaknak, a Meiman Marcus divatcégnek, és a New York-i tőzsdét üzemeltető NYSE Euronextnek dolgozik. A szoftverei stratégiai döntések meghozatalában segítenek, a Virginnél például azt jósolják meg, hogy az egyes termékek és szolgáltatások árváltozásai hogyan fogják befolyásolni az eladásokat, vagyis megéri-e az árcsökkentés, vagy éppen emelés.
A céget 2000-ben alapították, jelenleg 500 alkalmazottja van, és 53,6 millió dollár az éves bevétele (vagyis 31 évnyi forgalmának felelt meg a felvásárlási ár). Az IBM analitikai szoftverekkel évi 9 milliárdos forgalmat bonyolít, ezt szeretné 2015-re felpumpálni 16 milliárdra. Ezt leginkább cégfelvásárlásokkal próbálja elérni, a Netezza volt az elmúlt négy évben a 24. hasonló vásárlása, és a legnagyobb is mind közül (összesen 12 milliárdot költöttek ilyen cégekre 2006 óta).
Elemzők szerint a felvásárlás ténye, és az összeg is jól mutatja, hogy az óriáscégek mennyire intenzíven csapnak le az olyan üzleti területek kicsi, de dinamikusan növekvő cégeire, ahol a közeljövőben nagy üzletet szimatolnak. Az analitika tipikusan ilyen: az IBM becslései szerint már ma évi 100 milliárd a piac teljes forgalma, és csak most kezd el igazán növekedni.