Kétmilliárd dollárt keresett idén a Facebook
Ez két és félszeres növekedést jelent a tavalyi 800 milliós bevételhez képest, bár arról egyelőre nincs hír, hogy ebből mennyi marad az üzemeltetés költségei után nyereségként a cégnél.
Az oldal legfőbb bevételforrása a hirdetésekből fakad, ezen a pályán lassan a Google nagyságrendjét is eléri. Az oldal nagy előnye, hogy rengeteg adatot tud a felhasználóiról (amiknek nagy részét ők önszántukból adják meg a profiloldalukon), így nagyon hatékonyan lehet célzott hirdetési kampányokat folytatni rajta, amelyek olyan felhasználókat érnek el, akiket valóban érdekel a reklámozott termék.
A statisztikák szerint a Facebook havi 50 milliárd reklámmegjelenést tud ma értékesíteni.
A másik nagy pénzforrás (bár még az idei dinamikus növekedése ellenére sincs a közelében sem a hirdetéseknek) a Facebool Credits online fizetési rendszer, amit alkalmazások, tipikusan játékok fejlesztői használhatnak mikrotranzakciókra, kisebb-nagyobb fizetős szolgáltatások működtetésére. A Facebook minden egyes dollárból, ami áthalad ezen a rendszeren, 30 centet zsebretesz fenntartási díjként, és nem is engedélyezi más fizetési módszerek használatát az oldalon.