További Üzlet cikkek
A neves üzleti lap információi szerint a (tőzsdére egyelőre nem lépett, így a pénzügyeinek nagy részét titokban tartani képes) Zynga 2010-ben 850 millió dolláros forgalom mellett 400 milliós profitot könyvelt el. Ez pedig 47 százalékos nyereségi rátát jelent, ami elképesztően magas, nemcsak a techszektorban kiemelkedő, de bármilyen iparágban annak számítana.
A stabilan nyereséges, bejáratott internetes cégek, mint az Amazon vagy a Salesforce 5 százalék körüli profithányaddal dolgoznak, de az olyan, a maguk területét nyomasztóan uraló, óriáscégek, mint a Facebook vagy a Google is csak 28-30 százalékot érnek el. Az Apple, ami az összes techcég közül talán a leginkább hírhedt arról, hogy óriási árréseket tesz a termékeire, 28 százalékot tud felmutatni.
A Business Insider a világ legnagyobb árréseivel működő iparágából, a luxuscikkekkel foglalkozó cégek közül sem tudott olyan példát hozni, ami megelőzné a Zynga nyereségi arányát. A francia Hermés, ami a több tízezer dolláros táskáiról ismert, szintén csak 30 százalékot ér el, míg az Európa legnyereségesebb luxuscégeként ismert Chanel is éppen csak túllépi a 40-et a pletykák szerint.
Ráadásul a Zynga úgy érte el a csillagászati profithányadot, hogy a bevétele 30 százalékát le kell adnia a játékait futtató Facebooknak, és a játéka nyújtotta hirdetési felületre is a közösségi oldal adja el a reklámokat.
A titok a virtuális javak kereskedelme, az hogy a cég olyan dolgokat árul, nagyon olcsón, és nagyon nagy mennyiségben, aminek gyakorlatilag nincs előállítási költsége. A Zynga játékai mikrotranzakciós modellel működnek, vagyis alapjáraton ingyenesek, de ha a játékosnak úgy tartja kedve, aprópénzért vásárolhat kisebb-nagyobb játékbeli előnyöket, vagy csak optikai tuningot jelentő pluszokat, például plusz földet a Farmville-ben, vagy fegyvert a Mafia Warsban. Ez pedig százmilliós nagyságrendű játékosbázis mellett óriási bevételi forrás.
Az online játékok üzemeltetőinek legnagyobb állandó kiadása a szerverpark, az azt karbantartó személyzet fenntartása, és a játékhoz szükséges sávszélesség bérlése szokott lenni. A Zynga ezt is megússza, mivel a Facebook erőforrásait használják a játékai.