Mi verheti meg a Call of Dutyt?
További Üzlet cikkek
Az Electronic Artsot sokszor szokták kritizálni, amiért főleg folytatásokban utazik, de az idő a céget igazolja: majdnem harminc éve ott van már a játékipar élmezőnyében, nélküle nem lenne sem Medal of Honor, sem Need for Speed, és valljuk be, még a FIFA-sorozat is hiányozna egy kicsit. Ráadásul azok a folytatások tisztességes iparosmunkák, és mellettük minden évben akar egy-egy eredeti cím is (az EA mentette meg például annak idején a Brütal Legendet az enyészettől).
A Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo megnyitója előtti napon a cég már évek óta külön sajtótájékoztatót tart, hogy bemutassa új játékait. Az idein a hátsó sorokba az Index is befért, és bár néha húztuk a szánkat, végül nem csalódtunk a cégben.
Harmadszorra a tuti
John Riccitiello, a cég vezére az Origin nevű rendszerrel kezdte a show-t, ami az EA játékok közvetlen értékesítésére és közösségépítésre való új platformja. A bejelentés hidegen hagyta a közönséget, ők inkább Mass Effect 3-at akartak. Meg is kapták.
A Mass Effect az EA talán legsikeresebb címe volt az elmúlt években: a Bioware fejlesztőcsapat szerepjátéka ügyesen teremtett saját világot, ötvözve a Star Wars menőségét a Star Trek komolykodásával. Mint a játék projektvezetője, Casey Hudson bejelentette, csak jövőre, március 6-án jön az új rész (csalódott sóhajok a közönség soraiból), de vigasztalásképp bemutatott egy rövid részletet a játékból működés közben. A grafika már nem üt akkorát a Mass Effect 2 után, de vitán felül hangulatos lesz az univerzumra törő űrkártevőkkel a Földön leszámolni.
A cég másik nagy dobása szintén harmadik rész volt, a Battlefield 3. A sorozat lassan tíz éve indult, akkor online harci szimulátorként, tehát rétegjátékként. Aztán a későbbi küldetéslemezek, a folytatás, de főleg a Bad Company című mellékág révén egyre inkább közelített azokhoz a tömegekhez, akik megveszik a Halókat és a Gears of Warokat. A Battlefield 3-mal érett be igazán ez a törekvés, a játék új grafikus motort kapott, ami pécén már sokkal szebb látványt produkál, mint konzolon.
A sajtótájékoztatón bemutatott harci szituáció – tankok high-tech csatája – láttán koppantak az állak a földön, és fejben máis elkezdett mindenki új videokártyára gyűjteni: döbbenetesen látványos a játék. Kérdés, hogy milyenek lesznek az egyszemélyes mód pályái és a konzolos verzió grafikája, mindenesetre a Battlefield 3-nak megvan az esélye arra, hogy idén megszorongassa a Call of Duty sorozatot.
Plátói dugások
Nem múlhat el év Need For Speed nélkül, idén a The Run alcímű folytatás jön, ami a bemutató leggyengébb láncszemének bizonyult. A játék ékes példája annak, amikor a fejlesztők már nem tudnak mit kitalálni: az autóversenyzős játéksorozatban most először ki kell szállni a kocsiból és néha futkosni is, előre lerendezett jelenetekben, amiket csak néha terelhetünk a helyes mederbe egy-egy gombnyomással. Ez a koncepció nagyjából olyan, mintha egy repülőszimulátorban néha katapultálni kellene – egyszer-kétszer látványos, de valójában semmi értelme. Nem attól lesz Grand Theft Auto egy autóversenyből, ha a sofőrből gyalogost csinálnuk.
Sokkal meggyőzőbb volt az Insomniac fejlesztette Overstrike című akciójáték, amivel az EA kipipálhatja az idei új címet. Bár a játékból még csak renderelt animációt láthattunk, a főszereplő négyfős kommandót bemutató videó a felnőttesebb Pixar-rajzfilmek humorát idézte. Ha a játék csak fele ilyen jó lesz, már megéri várni rá.
Az EA sportjátékokban erős, idén is szokás szerint csiszolnak még egy kicsit a két fő branden, a FIFA-n és a Madden NFL-en. Az előbbihez bejelentettek egy platformokon átívelő online rendszert Football Club néven, amiben mindenféle kihívásokkal cukkolhatjuk barátainkat a virtuális gyepen, utóbbi pedig továbbra is olyan megfoghatatlan számomra, mint elődei (de attól még Amerikában vitték, mint az ingyencukrot). És még egy snowboardszimulátor, az SSX is várható, ezzel kapcsolatban az a legnagyobb truváj, hogy a fejlesztők lemodellezték a Fudzsit a NASA műholdképei alapján.
Végül, az alkalmi játékosok (casual gamerek, kazuárok) is kaptak egy kis törődést: a Sims Socialban a virtuális család nevelgetése és a facebookos poke-olások minden szépsége és/vagy borzalma találkozik. A közösségi oldalon emelt Sims-házak pixeltusolóiban akár plátói dugásokat is összehozhatunk az ismerőseinkkel. Én mondjuk jobban örültem volna, ha a Star Wars: The Old Republicból kapok egy jó gameplay bemutatót a századik (tegyük hozzá, igen látványos) renderelt mozi helyett.
Kedden nyit az E3, akkor további részleteket vadászunk az EA és más kiadók játékairól.