Lecsúszás
Az AltaVista 1999 végén elvesztette a tartalomszolgáltatói portállá alakulás versenyét a Yahoo-val szemben, keresőként pedig a Google szorította vissza forgalmát. Az AltaVista jelenleg májusban még a 14. legnézettebb oldal volt, mára az 50. helyre csúszott vissza. Ugyanebben az időben a Google a 18-ról a 16. helyre lépett elő a Jupiter Media Metrix mérése szerint.
Az Overture üzletfeleinek, köztük a Yahoonak, az MSN-nek és az AOL Europe-nak kívánja licencelni a most megvásárolt technológiát - írja a News.com. Az AltaVista.com oldalon új keresőszolgáltatásokat tesztel majd a cég, valamint hirdetői termékeit népszerűsíti.
Kereső olcsón
Az internetes befektetésekkel foglalkozó CMGI 1999 júniusában 2,3 milliárd dollárnyi részvényt adott az AltaVistáért. A mostani összeg töredéke az akkorinak, az Overture 80 millió dollárnyi részvényt és 60 millió dollár készpénzt fizet a CMGI-nek, valamint átveszi az AltaVista bizonyos terheit. Az AltaVista tegnap kinevezett új vezérigazgatója, James Barnett megmarad beosztásában, főnöke Alex Cory, az Overture alelnöke lesz.
A Yahoo decemberben jelentette be, hogy 235 millió dollárért megvásárolja az AltaVista riválisaként ismert Inktomi keresőt. A Yahoo, amely jelenleg a Google nevű keresőprogramot használja, abban reménykedik, hogy az Inktomi megvásárlása megállítja a cég térvesztését az online keresők piacán. Az Overture jelenleg az Inktomi technológiájával egészíti ki saját keresőszolgáltatását, tervei szerint az Inktomi keresőjét az AltaVistával váltja majd fel.