Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Magyar bankok az interneten

1999.09.16. 20:40
A magyarországi bankok háromnegyede tervezi internetes banki szolgáltatások bevezetését a Carnation Consulting felmérése szerint. Jelenleg csupán három bank, az OTP, az InterEurópa Bank és a Raiffeisen Bank nyújt internet banking szolgáltatást - 3100 ügyfél veszi igénybe ezt -, a hazánkban működő 38 bank közül pedig már 16-nak van weboldala.

A Carnation a weboldalak interaktivitásának, tartalmának és technikai megvalósításának színvonalát értékelte felmérésében. Ezek alapján az OTP Bank weboldala áll az első helyen, a Raiffeisen Bank Rt. a másodikon és a Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. a harmadikon. A felmérés szerint a banki weboldalakon csekély az interaktivitás, s a technikai megoldások sem nevezhetők mindig felhasználóbarátnak. Az oldalak ezzel együtt tartalmazzák az ügyfelek számára fontos információkat.

A cég felmérése szerint Magyarországon a három internet banking lehetőséget nyújtó banknál a szolgáltatást mintegy 3100 előfizető veszi igénybe. A terület azonban robbanásszerű fejlődés előtt áll, a megkérdezett szakértők fele szerint a következő két év során a tíz legnagyobb hazai bank mindegyike bevezeti internetes banki szolgáltatását. A lehetséges visszatartó tényezők között első helyen a visszaélési lehetőségeket és a bankbiztonság kérdését említették a megkérdezettek. A fizetési mód kockázatát értékelve ugyanakkor a szakemberek 42 százaléka úgy vélekedett, hogy az internetes tranzakciók kockázata alacsonyabb, mint a hagyományos boltokban a POS-terminálon keresztül lebonyolított tranzakcióké. A megkérdezettek 47,4 százaléka hasonlóan alacsonyabb kockázatúnak értékelte az internetes teljesítést a call centereken, telefonon keresztül adott megbízásokhoz viszonyítva is. Ugyanis míg ma az interneten alkalmazott titkosítások feltörése rendkívüli szakértelmet igényel, addíg a POS-terminálokhoz kötheto kártyamásolók és a telefonok lehallgatásához alkalmazott technológiák viszonylag olcsón beszerezhetőek és nem igényelnek kivételesen nagy szakértelmet.

A Carnation szerint a jövőben a bankok várhatóan lényegesen nagyobb figyelmet fognak szentelni a magas színvonalon kivitelezett, interaktív webes megjelenések kifejlesztésére, és ezek a weboldalak a marketingkommuniációs stratégiák kialakításában meghatározó szerepet játszanak majd.

A mobiltelefonos banki szolgáltatások irányában az első lépések az elmúlt hónapokban megtörténtek. A jövőben a szolgáltatás az internet bankinggel párhuzamosan lesz jelen a piacon, de fejlődési üteme várhatóan gyorsabb lesz, mivel a biztonsági kérdések általános megítélése kevésbé gátolja a technológia elterjedését.