Az internetes ügyfelek is alig használják
A felmérés kitér arra is, hogy a banki internetes szolgáltatásokat ténylegesen igénybevevő ügyfelek aránya meglehetősen alacsony: 2001 első negyedévében például a lakossági internetes ügyfeleknek még a fele sem kezdeményezett legalább egy banki tranzakciót az interneten keresztül. A vállalati ügyfelek esetében ugyanez az arány csak valamivel volt nagyobb 50 százaléknál.
A mobil egyre népszerűbb
A felmérés során elemezték a mobiltelefonos banki szolgáltatásokat is: ilyen szerződéssel 2002. március 31-én 165 ezer lakossági és 22 ezer vállalati ügyfél rendelkezett, ami 12 százalékkal, illetve 14 százalékkal haladja meg a korábbi negyedév számait. Egy év alatt a növekedés 230 százalék, illetve 310 százalék volt.
Idén duplázódhat az online fizetőhelyek száma
A kutatás szerint az elmúlt év végén az összes magyarországi virtuális POS, azaz az internetes fizetést lehetővé tevő kereskedői kártyaelfogadó helyek száma mintegy 200 volt, ám a bankok várakozása szerint ez év végére a duplája is lehet. A kutatást végzők becslése szerint 2001-ben 107 millió forintot költöttek az internetes POS terminálokon keresztül: a vásárlások döntő többségét a lakosság kezdeményezte. Ez a forgalom 2002-ben 400 millió forint körül várható.
Magyarországon tavaly év végén 8-9 ezer, kizárólag az interneten keresztüli vásárlásra alkalmas, úgynevezett webkártya volt, amelyek száma 2002 végére megháromszorozódhat - tartalmazza a kutatás.