Elképesztő ütemben csökkennek az Apple TV eladásai, ha totális csődnek nem is lehet nevezni, az már biztos, hogy a kaliforniai cég nem tudta megismételni az iPod sikerét.
Bejött
Amikor a készülék piacra került, a legtöbben új nyertesként ünnepelték, a külföldi lapok elájultak az Apple TV tudásától (mi már kevésbé). Az elemzőcégek nem voltak ennyire elragadtatva, és azt jósolták, hogy legkésőbb 2008-ra kifúj a set-top box lendülete. Úgy tűnik, igazuk volt. Sőt.
A Forrester ugyanis azt jósolta, hogy a készüléket csak az Apple legfanatikusabb egymillió vásárlója szerzi majd be, ehhez képest a közelmúltig alig 400 ezer Apple TV-t értékesítettek. Nem lehetetlen, hogy a karácsonyi szezon végére újabb 400 ezer set-top box fogy majd el, de még ezzel is csak 800 ezer átjátszóról beszélhetünk, ami egy Apple-méretű cégnél kimondottan rossz eredmény. Az elemzők szerint addig nem is pörögnek fel az eladások, amíg az iTunes mozikínálata nem lesz nagyobb, vagy amíg be nem indul a filmkölcsönzés az oldalon.
Az Apple TV az Egyesült Államokban sem a legjobb választás, Magyarországon viszont szinte senkinek sem ajánlható. Bár használata rendkívül kényelmes, a beüzemelés egyszerű, a wireless kommunikációnak és a formának hála meg kimondottan jól mutat a készülék a nappaliban, van egy rakás rossz tulajdonsága is.
Például nem ismeri a legnagyobb hd-felbontást, az 1080p-t, csak a jóval kevésbé részletes 720p-t. Ez a hagyományos tévék tulajdonosait nem érdekelné, de ők meg nem tudják összekötni az eszközt a kijelzővel, az ugyanis csak komponens kábelen keresztül hajlandó kommunikálni, ilyet viszont a régi tévéken nem találunk.
De a legnagyobb baj, hogy az Apple TV túlságosan ragaszkodik az iTunes online zeneboltjához, az viszont nem elérhető Magyarországról. Nem mintha a pár száz hazai vásárló elvesztésén múlna, hogy a készülék nem lett sikeres.