A Sony az idei karácsonyi szezonban bízott, de közbejött a pénzügyi válság, ami a szakértők szerint éppen a blu-ray-lejátszók és hasonló, 200 dollárnál drágább műszaki cikkek forgalmára lesz a legnagyobb hatással az év végén. Ezek azok a luxuscikkek, amikről az ember a legkönnyebben lemond.
Piacelemzők máris 25 százalékkal csökkentették az idei évre jósolt 4,3 millió eladott blu-ray lejátszóról szóló előrejelzésüket, annak ellenére, hogy a Sony nemrég 100 dollárral csökkentette a lejátszói árát. A másik termékcsoport, ami eddig tipikus karácsonyi slágerajándék volt, de most kisebb érdeklődésre számíthat, a hd felbontású tévéké, amik jellemzően szintén messze a lélektani 200 dolláros határ feletti árakon elérhetők. Az Amerikában 2009. februárjában esedékes teljes digitális átállás miatt viszont valószínűleg megemelkedik a kereslet az új tévékre, ami ellensúlyozhatja a válság hatását. A blu-raynek viszont nincs ilyen szerencséje, egyre inkább úgy tűnik, hogy csökkenő eladásokkal kell számolniuk a Sony vezetőinek, és még jó darabig a régi dvd marad a király.
Az amerikai felmérések szerint az idei karácsonyi szezonban a ruhaneműk és játékok mögött a harmadik legnépszerűbb ajándék lesz a dvd, a negyedik könyv, és csak ötödikek az elektronikai cikkek.