Miközben az általánosan elfogadott nézet szerint a pc-s játékipar halott vagy legalábbis haldoklik, a JPR elemzőcég brutális növekedést jósol a szegmensnek. Különösen a hardverrészlegnek.
Másfélszeres forgalom
A vállalat szerint a pc-s játékalkatrész-eladások forgalma 2008-ban eléri a 20 milliárd dollárt, ami azonban 2012-re 34 milliárdra hízik. Ehhez jön még hozzá a szoftverbizniszből és a csatolt szolgáltatásokból származó hatmilliárd dollár.
A kutatás szerint a legelszántabbakat tömörítő szegmensben (ők költenek a legtöbbet a hardverekre) kilenc százalékos éves növekedéssel lehet számolni, a felső kategóriában 19 százalékossal, míg a legszélesebb tömegeket érintő középkategóriában 21 százalékossal.
Eltérő erősödés
A JPR ugyanakkor felhívja a hardvergyártók figyelmét arra, hogy nem mindegyik régióban lesz ugyanakkora a növekedés, így nem árt szem előtt tartaniuk, hogy hova koncentrálják erőiket. Várhatóan Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben lesz a legnagyobb a növekedés.
Bizonyos változásokat, trendeket is fel lehet fedezni a költésekben, a JPR szerint egyre többen vásárolnak laptopot játékcélra és már nyugaton is terjednek a házi készítésű pc-k, amiket nem egyben, hanem alkatrészenként cserélnek a vásárlók. A piacelemző úgy látja, hogy a pc a közeljövőben versenyképesebb lesz a konzolokkal, mint eddig gondolták, a gazdasági válság idején ugyanis kevésbé költenek az emberek a drága hdtv-kre, vagy a csak egy-két feladat ellátására képes konzolokra. Ennek az állításnak némiképp ellentmondanak a Sony legújabb számai.