A legutóbbi amerikai adatok szerint minden eddiginél nyomasztóbb a Google fölénye az online keresések területén (és ebből fakadóan a keresésekre épülő hirdetési piacon). A Microsoft keresője, a Live Search tízszázalékos piaci részesedés alatt vegetál, amit a Yahoo kétszeresen, a Google pedig több mint hatszorosan múl felül.
Mivel a Yahoo felvásárlása (még?) nem jött össze, a Microsoft új fronton támad, és bejelentette a Live Search új üzleti modelljét, a Cashbacket (ami egyébként egy tavaly felvásárolt cég, a Jellyfish fejlesztése).
A rendszer lényege, hogy ha a Live Seachön keres rá az ember egy termékre, és jut el egy online boltba, ahol meg is vásárolja azt, a webáruház engedményt ad az árból - amit aztán a Microsoft térít meg a boltnak. Az akcióhoz 700 webáruház csatlakozott, és több mint 10 millió termékre adnak árengedményt, aminek mértéke bolttól és árutól függően változik, általában kettő és öt százalék között, de akár 13 százalékos kedvezményre is bukkanhatunk.
A legnagyobb online boltok közül többek között a Barnes and Noble könyváruház, a Circuit City elektronikai áruház, az eBay, a Foot Locker sportbolt, a Home Depot támogatja a rendszert, de a legnagyobbat, az Amazont még nem sikerült megnyernie a Microsoftnak.
Természetesen arra törekszünk, hogy a keresőnk minél jobb, minél relevánsabb eredményeket adjon, de az ilyen üzleti jellegű újítások is hozzájárulnak ahhoz, hogy több emberhez jussunk el, és ezzel is segítsük a keresőnk fejlesztését - kommentálta a Cashback bemutatkozását Bill Gates.
A Silicon Alley Insider értesülése szerint a Microsoft a Cashback programban a hirdetésekből származó teljes nyereségét rááldozza az árengedmények finanszírozására, így veszteségesen futtatja az üzletet, hogy növelni tudja a felhasználói bázisát.