Több vásárló kevesebbet költ
A Forrester felmérése szerint az USA-ban az online kereskedelemre költött összeg az augusztusi 4 milliárd dollárról szeptemberben 3,97 milliárd dollárra csökkent. Az online módon vásárlók számát illetően a Forrester is növekedést tapasztalt: az augusztusi 14,8 millió háztartáshoz képest szeptemberben szerintük 15,2 millió háztartás vásárolt a neten. A két anyag nehezen összevethető, de kitűnik, hogy a Forrester eleve mintegy feleannyi vásárlót regisztrált, mint a Nielsen/NetRatings és a Harris Interactive.
Továbbra is vezet az utazási szektor
Ez utóbbiak szerint egyébként továbbra is az utazási szektornak van az legnagyobb jövedelemtermelő képessége - szeptemberben 1,1 milliárd dolláros bevételt produkált. Az iparág bevételei mintegy 44 százalékkal növekedtek az egy évvel korábbihoz képest, ám augusztus óta a terrorcselekmények következtében 23 százalékkal zuhant a forgalom. Jelentősége miatt e szektor visszaesése befolyással lehet az egész e-kereskedelemre, ám a többi árucikk, például a könyvek vártnál jobb szereplése lendíthet a helyzeten. Az online könyveladások volumene 2000 szeptembere óta 148 százalékkal, 300 millió dollárra nőtt.
Javulás a terror utáni visszaesés óta
A comScore Networks adatai szerint az e-kereskedelmi aktivitás a szeptember 11-ét követő napokban erősen visszaesett, ám ezután lassú javulás kezdődött. Szeptember 11-16. között az online kiskereskedelem (business-to-consumer, b2c szektor) összesített mutatói 25 százalékkal estek vissza, amit leginkább az utazási szektor ezen ágának 40 százalékos zuhanása okozott. A nem utazással kapcsolatos árucikkek online kereskedelme viszont később lassan visszaállt a támadás előtti szintre.