További Üzlet cikkek
Az új üzleti modell elképesztően sikeresnek bizonyult |
Stelios vállalkozásai közé tartozik az internetkávézók és a légitársaság mellett az easyRentacar online autókölcsönző is, hamarosan pedig megkezdi működését az easyMoney pénzügyi szolgáltató és az easyValue ár-összehasonlító oldal. Valamennyi cég közös tulajdonsága, hogy az internetet értékesítési csatornaként használva jelentősen alacsonyabb költségekkel dolgozik, mint a hagyományos, irodákon keresztül operáló vállalatok.
Keresletfüggő árak
Az olcsó légitársaság sikerén felbuzdult Stelios nekilátott az internetkávézók üzleti modellje forradalmasításának. Először is kibérelt egy nagyméretű, drága üzlethelységet a londoni Victoria Station közelében, majd telerakta LCD-képernyős, nagyteljesítményű számítógépekkel, melyeket kövér bérelt vonal kapcsolt az internetre. Az éjjel-nappal nyitva tartó kávézó előtt már az első nap többszáz ember hosszú, kígyózó sorok álltak. A nagy lépték ugyanis lehetővé tette, hogy magát a hozzáférést rendkívül olcsón adják: míg a kis cybercafék 5 fontot kérnek egy órányi internetezésért, az easyEverything 1 font körül kínálja ugyanezt, időponttól függően.
Az easyEverythingben nem statikus a hozzáférés árfolyama |
Világuralomra törnek
Az új üzleti modell elképesztően sikeresnek bizonyult: egy éven belül ötre emelkedett a londoni easyEverything kávézók száma, továbbá megnyílt egy 450 gépes üzlet Edinburgh-ban és egy 600 gépes kávézó Amszterdamban. Ezzel a cég megkezdte európai terjeszkedését: a tavalyi év során Hollandia mellett Spanyolországban, Belgiumban, Németországban és Olaszországban nyíltak easyEverything üzletek. Novemberben pedig a Guinness rekordok könyvébe is bekerült a cég, a New Yorkban létesített 800 gépes helység ugyanis hivatalosan elnyerte a világ legnagyobb internetkávézója címet. Stelios nem lassít: januárban Párizsban, Manchesterben és Amszterdamban nyit újabb boltokat, franchise partnerek jelentkezése esetén pedig akár Budapesten is megépülhet a régió legnagyobb internetkávézója.