További Üzlet cikkek
A tetszetős adatok azonban könnyen megtéveszthetik azokat az érdeklődőket, akik nincsenek tisztában a tekintélyes cég által alkalmazott terminológiával. A BCG ugyanis azokat a vásárlásokat is az elektronikus beszerzés kategóriába sorolja, ahol az üzlet előkészítése, illetve az áralku a jól bevált, hagyományos módon történik. A BCG szakértői szerint "a B2B e-kereskedelem piaca lényegesen nagyobb annál, mint amekkorára becsülni szokás. Ebben lényeges szerepet játszanak a privát hálózatokon keresztül működő, illetve az internet felé is terjeszkedő EDI (Electronic Data Interchange, cégek közötti adatforgalmat bonyolító) rendszerek is.
Nincs elég beszállító a neten
A felmérésben résztvevők az internetes aktivitás gyorsabb terjedésének három fő akadályát látják: Az általános gazdasági lassulást, a háttérrendszerek integrációjának nehézségeit, illetve az adatstandardok hiányát.
Gyorsan terjed a B2B Európában
Az IDC tanulmánya 500 nyugat-európai beszerzési menedzserrel folytatott interjúkon alapul. A válaszadók 68 százaléka szerint az online beszerzésre való áttérést leginkább a nagyobb sebesség indokolta. A beszerzők 38 százaléka a költségcsökkentésben látta a legnagyobb előnyt, de sokan említették az árak könnyű összehasonlíthatóságát, a nagyobb áruválasztékot, a működés nagyobb kontrollját és a beszállítók simább koordinációját is.
Ragaszkodnak a tradíciókhoz
Az online vásárlást elutasító beszerzők legtöbbször a (külső vagy belső) partnerek, beszállítók online felkészültségének hiányára hivatkoztak. Szintén gyakori érvnek számít, hogy nem kívánják felbontani a jelenlegi beszállítókkal jól működő (hagyományos) szerződéseket.
Szép számmal akadnak olyanok is, akiknek csalódást okozott a B2B e-üzlet. Az 1999-2000-ben elindult több ezer B2B projekt többsége a tervezettnél több erőforrást emésztett fel, és időben is alaposan elhúzódott, csak kevesen tudták realizálni a korábban felcsillantott előnyöket.
A nyertesek alkalmazzák az új technológiát
A tapasztalatok szerint a vállalatközi elektronikus kereskedelem győztesei azok a vállalatok, amelyek korábban bizonyítottak már az offline üzletben, most pedig felismerték az internetes kereskedelemben rejlő lehetőségeket. Számukra az online világba történő migráció versenyhelyzetük megerősítését jelenti.