Csak kevés cég akad, mely e-üzleti stratégiájának középpontjába olyan kézzelfogható célokat állított, mint a költségek csökkentése vagy az online eladások növelése. A megkérdezett vállalatoknak mintegy kétharmadánál inkább úgy látják, hogy nehéz kimutatni az e-üzletre költött összegeknek a vállalat eredményeire gyakorolt közvetlen hatását. A cégek felénél az üzleti tervek elkészítése megelőzi e-business technológiák implementációját, ami lehetetlenné teszi a teljesítmény mérését.
A vizsgálat szerint a vállalatok 40 százalékánál úgy érzik, hogy az internetes üzleti beruházásokkal kapcsolatos döntéseik előtt nincs elég idejük mérlegelni lehetőségeiket, míg 20 százalékuk szerint a vállalatokra nehezedő erős gazdasági nyomás következtében gyakran rövid távú üzleti érdekek hatására hoznak az e-üzletet érintő stratégiai döntéseket.
Az interjúalanyok közül sokan látják úgy, hogy a megfelelő szakértelem hiánya a sikeres e-business megoldások megvalósításának legfőbb akadálya. A vállalatok 60 százaléka külső e-business cégek bevonásával próbálja orvosolni a problémát. Erre a német cégeknek valamivel nagyobb a hajlandósága (64 százalék), mint az angol vállalatoknak (55 százalék). Míg az e-business projektek leginkább kritikus fázisaiban a németek szívesen fordulnak külső cégekhez, az angolok ragaszkodnak a házon belüli megoldásokhoz. Mindkét országban megegyeznek a tapasztalatok abban, hogy a külső erőket bevonó projektek közül több a sikeres: Ezek általában világosabb hosszú távú stratégiával rendelkeznek, elkötelezettebbek az ügyfélkapcsolatok erősítése irányában, és kevésbé függenek a rövid távú gazdasági érdekektől.
Forrás: Dotkom Internet Consulting