Az online boltokhoz kapcsolódó alkalmazás csak akkor nem értesíti az összes ismerőst a vásárlásról, ha az illető az információmegosztásra vonatkozó felugró kérdésnél megnyomja a "Nem, köszönöm!" gombot. Ez azonban húsz másodperc után eltűnik. Az alkalmazást használó tagoktól másodszor, a bejelentkezéskor is kérdez a rendszer, de a baráti hálózat építésének hevében efelett is egyszerű átsiklani, írja a Yahoo.
A kesztyű esete
"Több figyelmeztetés kellene" - mondja a húszéves Matthew Helfgott, aki sajnos rájött, hogy Hanukkára kesztyűt kap a barátnőjétől. "Azt mondta, fogalma sem volt arról, hogy ezt az információt is megosztja a rendszer, úgy érzi, megsértették a magánszféráját" - fogalmazott.
Körülbelül negyven cég vette igénybe eddig a Facebook Beacon alkalmazását, ami marketingtevékenységet folytat, többek között értesíti a barátokat az online vásárlásról. Az ötlet kitalálói szerint ez azért jó, mert ha a barátok látják például a jegyvásárlás tényét, maguk is kedvet kapnak egy jó mozihoz vagy koncerthez.
"Láttam, hogy a pasim vett egy jegyet a No Country For Old Men című filmre. De én a Fred Claus téli komédiát akartam megnézni" - fogalmazott egy másik érintett.
Több ezren ellenkeznek
A liberális MoveOn.org ezért hatezer támogatóval ellenérzéseit fejezte ki, és arra kérte a Facebookot, hagyjon fel az online vásárlások népszerűsítésével, és kötelezze a cégeket, hogy az eddiginél határozottabb hozzájárulást kérjenek az adatok megosztása előtt.