További Üzlet cikkek
Legjobb lesz hát, ha felkeresi kommunikációs tanácsadó cégünk telephelyét, ahol a majdan felmerülő vitatott kérdésekre Önnek testreszabott, szigorúan szakmai alapokon álló válaszokat szállítunk, rövid határidővel. És, hogy lássa, nem árulunk zsákbamacskát: legjobb érveinkbol egy csokrot Önnek most - sonderangebot-jelleggel - díjtalanul nyújtunk át. Ne feledje: a tudásalapú információs szupersztráda-társadalom szinergiáit nálunk már maradéktalanul inkorporálhatja üzletébe!!
1. Költségek
A legelsőként felmerülő kérdés az Ön szolgáltatói költségeinek struktúráját, valamint azok jogosságát fogja érinteni. Ne cicizzen: jelentse ki, hogy Önnek egy perc szolgáltatása ennyibe kerül és kész. Keményen hagyja válasz nélkül azokat az ún. szakértőket, akik majd azzal támadják Önt, hogy hiszen hálózatának kihasználtsága napszaktól függő - éjjel például minimális -, így a költség sem lehet állandó. Vigyázzon, az Ön állításának megcáfoltatása sokba kerülne Önnek, hiszen a hamis kiinduló állításból később bármit le tud majd vezetni.
Általában nézve a költségoldalt egyébként pedig nem lenne szerencsés, ha Ön távközlési monopoljogainak élvezése közepette olyan lelketlen menedzserekre bízná rá a vállalat vezetését, akik holmi hatékonyságra hivatkozva költségtételek csökkentésének érdekében lennének képesek tevékenykedni. Ebben különbözik majd az Ön helyzete a kaotikus-, vagy más néven versenypiacon dolgozóktól. Ha "ügyesen" áraz, még így is nagyobb nyereséget vihet majd haza, mint Európa összes maradék távközlője. (Hol vannak ezek tőlünk!)
2. Apropó, árazás
Mindig hivatkozzon keményen a világpiaci árakra, még ha azok sokkal alacsonyabbak is! Ne foglalkozzon olyan, üzletileg kevésbé sikeres vállalkozásokkal való példálózással, mint mondjuk a McDonalds esete - ők csak azért adják a világ összes országában a fogyasztóknak megfizethető szinten a Big Mac-et, mert különben senki nem venné meg tőlük. Próbálják csak meg Önt kikerülni a kuncsaftok! Szóhoz sem jutnak!
3. Internet
Vigyázzon, könnyen magára haragíthatja az internetezőket! Finnyás népség, semmi nem elég nekik. Ha az ember a kisujját nyújtja,... Bár Ön akár közéjük is lövethetne, nagyon kérem, ne tegye (cask módjával). Inkább magyarázza el nekik lassan, tagoltan (tudja, olyan orbánviktorosan), hogy nem az internetes telefonhívás drága, hanem a számítógépük. Vigyázzon, néhányan hülyének fogják nézni, de ez nem gond: a többség nem ismer ilyen szofisztikált internetes linkeket, ahol mobiltelefon-ár alatt is lehet egyszerűbb, internet-képes számítógépeket vásárolni, használtan.
A rajtuk beszedett telefonpénzen aztán később saját internetszolgáltatót is alapíthat; velük karöltve - természetesen a jogi osztály jóváhagyását követően - cseles konstrukciókban kínálhatja elavult termékeit úgy, hogy a nagyszájú fogyasztó a svindli után még évekig az Ön foglya marad.
4. Ha mégis versenyezni kéne
Előbb-utóbb eljön a pillanat, amikor Önnek lejár a koncessziója, és mégiscsak versenyezni kéne. Remélhetőleg Ön nem volt töketlen, és bebiztosította magát erre az időszakra is, így, ha minden jól megy, semmi sem változik. Természetesen olyan nyilatkozatokat kell tennie, mintha az Ön vállalatának a verseny volna lételeme, és komoly nyűgnek érezte magán a monopolhelyzetet, amibe Önt tulajdonképpen rosszakarói kergették bele. Ne féljen költői képekkel érzékeltetni azt, hogy vállalata tulajdonképpen mindig is versenyzett fogyasztóinak a kegyeiért (ha visszakérdeznek: önmagával), az újságpapír, a hangszóró, a képernyő bírni fogja.
Reméljük, ajánlatunk és munkamódszerünk elnyerte tetszését és hosszú távú, zsíros megrendeléshez jutunk Öntől. Arra kérjük azonban, ne keresse meg ajánlatkéréssel egyetlen konkurensünket sem, mert az nem lenne sportszerű.