Csak most
A megkérdezettek 57 százaléka szerint kedvezőek a körülmények, 21 százalék véleménye is-is, és csak 17 százalék képviseli azt a véleményt, hogy most nem érdemes. További öt százalék nem tudott állást foglalni.
A szórakoztató elektronikai készülékek között hódít a modern technológia. DVD-ből tavaly háromszor annyit adtak el, mint az előző évben, és a tendencia folytatódik. A DVD lejátszó már nem luxus, mivel a háztartások kilenc százalékában megtalálható, és ez a mutató rohamosan nő.
Nagy a kereslet
Óriási a kereslet minden digitális készülék iránt. Így a digitális camcorder mellett mind a CD-lejátszók, mind a CD-lejátszóval ellátott készülékek forgalmának további erőteljes növekedését jelzi előre Schiller Tamás, a GfK területvezetője. A háztartási nagygépek kereskedelme szintén a modernizáció jegyében fejlődik. A fogyasztók figyelme érzékelhetően a korábbinál hatékonyabb energiafelhasználással működő eszközök felé fordul.
Felgyorsult a régi, tíz éve vagy még korábban vásárolt készülékek cseréje, különösen a hűtőszekrényeknél. Az értékesítés legdinamikusabban a mosogatógépnél növekszik, mivel a háztartások ellátottsága még viszonylag alacsony. A GfK adatai szerint egyelőre minden 25. magyar háztartás rendelkezik mosogatógéppel.
A háztartási kisgépek piacát élesedő árverseny jellemzi. Több készülék ára nominálisan is csökken. Ennek következtében a forgalom mennyiségi növekedéséhez képest kisebb mértékű az értékben is kifejezhető bővülés. Legnagyobb mértékű az eladások emelkedése a kis ellátottságú készülékeknél. Ilyen például a vízforraló, a hajnyíró vagy a konyhai robotgép.