Miután minden versenyhivatal és illetékes hatóság megadta az engedélyt, lezárult a hárommilliárd dolláros Google-DoubleClick biznisz, és az online hirdetések piacának egyik legjelentősebb cége a keresőóriás tulajdonába került. A Google rögtön neki is állt megszabadulni az összeolvadás után feleslegessé vált dolgozóktól.
Könnyen jött, könnyen megy
A DoubleClick 1200 amerikai és 300 tengerentúli (illetve tengeren inneni) alkalmazottal dolgozott; a mostani leépítés egyelőre csak az amerikaiakat érinti, a többiek egy későbbi, második hullámban jönnek. A felvásárlással érkezett kollégák negyedének elbocsátása mellett a Google eladja a DoubleClick Performics Search Marketing divízióját, ami az online hirdetések keresőoldalakra való elhelyezését menedzselte.
Hízókúra után leépítés
Ez a Google történetének legnagyobb leépítése. Bár nyilvánvaló volt, hogy a felvásárlással sok munkakörben duplázódások lesznek majd, amit elbocsátásokkal lehet elsimítani, de az elemzők előzetes becsléseinél jóval több embert küldött el most a cég. Ez annak tükrében meglepő főleg, hogy a Google 2007-ben igen agresszíven terjeszkedett, és több mint 6000 új dolgozót vett fel, több mint másfélszeresére emelve az alkalmazottai létszámát.