A gyengülő amerikai gazdaságnak és az online hirdetési piac telítődésének elvileg vissza kellett volna vetnie a Google teljesítményét, de a számok mást mutatnak: 5,19 milliárd dolláros forgalom mellett 1,3 milliárd nyereséget könyvelhetett el a cég a legutóbbi pénzügyi negyedévben.
Az adatok meredek növekedést mutatnak a tavalyiakhoz képest: a forgalom 42, a profit 31 százalékkal nőtt. Igaz, a növekedés lassul: tavaly ilyenkor még 63 százalékot vert rá az aktuális forgalom az egy évvel azelőttire. Most először fordult elő a cég történetében, hogy a nemzetközi piacról származó bevétel túlnőtt az amerikain - a gyenge dollár miatt ez is javította az összképet, az elemzők szerint nagyjából 4 százalékkal megemelve a teljes forgalmat.
A globális online hirdetési piac szempontjából jó hír, hogy nőtt a hirdetésekre kattintások aránya. Az elmúlt negyedévhez képest alig érezhetően, 4 százalékkal, az egy évvel ezelőtti adathoz képest viszont 20 százalékkal gyakrabban kattintottak a felhasználók a Google hirdetéseire. Itt is érezhető a növekedés lassulása: tavaly ilyenkor 52 növekedési százalékos adattal büszkélkedett a cég.
A vártnál jobb eredmények alaposan megdobták a cég részvényárfolyamát, ami tavaly év végén még 700 dollár körül járt, aztán addig morzsolódott, míg márciusban többször is megközelítette a 400-at. A pénzügyi jelentés közzétélelének napján az árfolyam 450 dollárról 530-ra emelkedett. Elemzők szerint az eredmény közvetetten a Yahoo-t is segítheti a Microsoft-féle felvásárlási ügyben. "A Google eredménye azt jelzi, hogy az online hirdetési piac továbbra is egészséges, és növekszik, ami a Yahoo számára azt jelenti, hogy bátran megemelheti az árat, már ha egyáltalán úgy dönt, hogy igent mond a Microsoft ajánlatára" - mondta a Meridian Equity Partners brókercég vezetője a Reutersnek.