![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
A Google toronymagasan piacvezető a keresésekhez kapcsolódó online hirdetések piacán, aminek éves forgalmát 20 milliárd dollárra becsülik. A Yahoo számít a második legerősebbnek, a Microsoft pedig a harmadiknak. A Google és a Yahoo összefogása akkor merült fel, amikor tavasszal a Microsoft felvásárlási ajánlatot tett a Yahoo-ra. A Yahoo vezetősége minden eszközzel megpróbált menekülni a felvásárlás elől, ennek egyik eszköze volt a Google-lal való összefogás a hirdetési piacon, ami több százmillió dolláros nyereséget hozott volna a cégnek.
A Google és a Yahoo közösen a keresésekre épülő hirdetési piacon 90 százalék körüli részesedéssel bírna, ami már bőven kimeríti a monopólium fogalmát; ezt pedig az amerikai törvények nem engedik meg. A Google többször is megszellőztette, hogy kész visszalépni az üzlettől (főleg miután a Microsoft-féle felvásárlás nem jött össze, és ezzel a nagy konkurencia megerősödésének veszélye elmúlt), a Yahoo viszont egyre újabb változatokkal állt elő a megállapodás részleteiről. A legutolsó verzióban az összefogás már csak két évre szólt volna, a tervezett profit pedig csak 80 millió dollár volt.
Az amerikai igazságügyi minisztériumot azonban nem hatotta meg a Yahoo próbálkozása, és az ügyet az antitröszt-ügyekkel foglalkozó bíróság elé állította. Szakértők szerint a per kimenetele akár az is lehetett volna, hogy a bíróság kimondja, hogy a Google a Yahoo nélkül is monopolhelyzetet élvez. Ezt a cég nem kockáztathatta meg, így - miután az utolsó pillanatig kivárt - felmondta a Yahoo-bizniszt, ezzel elkerülve a bíróságot.
A Google jogi osztályának vezetője, David Drummond azt mondta, csalódottak, hogy jogi hercehurcák miatt nem jött össze az együttműködés, ami egyébként előremozdította volna az egész online hirdetési piac fejlődését. A meghiúsult perben a vádat képviselő Hogans Litvack az American Lawyer magazinnak azt nyilatkozta, bár a Google most elmanőverezett a per elől, ha a piaci részesedése így nő továbbra is, elképzelhető, hogy egymagában, a Yahoo nélkül is monopóliumvádak fogják érni.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)